22/8 Italia!

23 augustus 2022 - Montorio al Vomano, Italië

We hebben verrassend goed geslapen. Geen deining en prima temperatuur op de kamer. We rijden met de motoren tegen de stroom van de auto’s in, en met een short-cut de boot af. Alle motoren doen hetzelfde, en niemand die het vreemd vindt. We verlaten Bari snel en sturen de autostrade op. 440 km te gaan waarvan 320 km snelweg. Wel jammer want we rijden mooie gebieden voorbij. Maar ja je moet wát. De autostrade verloopt probleemloos en tussen Foggia en Pescare sturen we de bergen in. Nooit geweten dat dit gebied zulke hoge bergen heeft. Het gebied heet Sirente Velino is ook weer geweldig. De sfeer is op en top Italiaans. We stoppen even om wat water te drinken en hebben hetzelfde gevoel. Wat gaaf om weer in Italië te zijn. We zijn ooit met de kids 8 jaar achter elkaar naar Sardinië op vakantie geweest. Een prachtige tijd was dat. De sfeer is hier weer zo relaxed en vol cultuur. We genieten van de laatste 130 km met ontelbare haarspeldbochten. En dan komt het sluitstuk: de aankomt bij Agriturismo Lo Scoiatolo. Alweer een aanrader! Wat een plek is dit weer! Ellen heeft echt een neusje om de pareltjes eruit te zoeken. Zie de foto’s. We gaan hier vanavond ook eten. Ze hebben drie kamers met een enorm dakterras waarvan de je op 30 km afstand, vanuit de bergen, de Adriatische zee ziet.
Het eten was super, met veel smaak bereidt. Een locale biologische wijn maakt het smaak spektakel compleet. Weer zeer gastvrije gastheer, die er alles voor doet om de gasten het naar hun zin te maken. Voor Ellen had hij overigens ook niets hoeven doen. Gewoon stilstaan om naar te kijken. Dat was al genoeg.🤣 We hebben goed geslapen hoewel het wel wat warm was. We hebben de airco niet aangezet. Airco en Ellen is geen goeie combi zeg maar😉. Een prachtige zonsopkomst gezien vanaf ons dakterras. De zon komt aan de zee zijde op. Echt prachtig. Na ons ontbijt  vertrekken we op tijd naar Assisi. Om 16.30 hebben we daar een wijn proeverij van een locale sommelier. In Assisi blijven we een dag extra. Avanti, en op de juiste koers!

1. Menno:
    23 augustus 2022
    Lekker aan meegenieten van jullie fantastische trip.. inspirerend ;-)
  2. Ellen en Peter:
    23 augustus 2022
    De routes liggen klaar voor jullie😉
  3. Nicole de Preudhomme:
    23 augustus 2022
    Ja zeg; waar is dan die foto van jullie gastheer? ;-)
  4. Ellen en Peter:
    23 augustus 2022
    Te druk bezig het kwijl uit m’n mondhoeken te vegen😂
  5. Roos Riemers:
    23 augustus 2022
    Haha die boot naar italie geeft toch een beetje dat oude vertrouwde vakantie gevoel. En ik mis inderdaad een foto van de gastheer!! Sharing is caring 😜
  6. Ellen en Peter:
    Het was een Sardinië revival, maar dan erger😅 Ik hou m voor mezelf 😉🤩
  7. Marlies Nelemans:
    Niet naar Sinterklaas in Bari geweest? 😉
    Assisi vond ik ook pracbtig. Echt een omgeving om rust te vinden. Geniet van de wijn.
  8. Ellen en Peter:
    23 augustus 2022
    We hebben al zoveel mooie cadeautjes gehad deze reis. daar kan zelfs Sinterklaas niet aan tippen😉 Doen we.Ben heel benieuwd naar Assisi.
  9. Marlies Nelemans:
    23 augustus 2022
    Hahaha, dat geloof ik graag Ellen.
  10. Nicole de Preudhomme:
    😂😂
  11. Tineke:
    23 augustus 2022
    Wijn proeverij? Jammer dat jullie geen ruimte hebben om mee te nemen. Italie heeft zoveel goeie wijnen. Drink ze maar hou wel in de gaten dat je morgen weer moet rijden. :-)
  12. Ellen en Peter:
    23 augustus 2022
    We hebben morgen een rustdag mam, dus we gaan helemaal los😂
  13. Tineke:
    😜😜👍💋💋
  14. Goos:
    24 augustus 2022
    Snelweg...soms is het niet anders en ontkom je er niet aan.
  15. Lonneke:
    24 augustus 2022
    Wij zaten zo'n 100 km westwaards, maar is inderdaad schiterend gebied!
  16. Ellen en Peter:
    24 augustus 2022
    Een gebied echt vol verrassingen🙌🏻