31/8 van Piesport (Duitsland) naar Zundert

3 september 2022 - Zundert, Nederland

De allerlaatste reisdag is aangebroken. Het weer is wat bewolkt, een paar kleine miezer buitjes vallen terwijl we de Moezel oversteken. We rijden binnendoor naar de grens met België door een prachtig landschap. Wel veel wegen afgesloten door werkzaamheden waardoor we nogal wat zoekwerk moeten doen. El zelfs even kwijtgeraakt maar dat was gelukkig zo hersteld. En de enige keer overigens in de hele vakantie. We rijden beiden met hetzelfde navigatie systeem waar de routes op ingeladen zijn. Maar door het zoeken naar alternatieven, wijk je natuurlijk af van de geplande routes. In België eerst een stuk provinciale wegen, en nabij Luik de snelweg op. We rijden via Eindhoven en niet via Antwerpen. De wegen van België zijn immers vergelijkbaar met die van Albanië (ach dat is wel wat overdreven maar België valt wel uit de toon in West Europa) en de ring Antwerpen kan nogal wat file risico’s met zich meebrengen. Daarnaast is België een van de gevaarlijkste landen om te rijden vind ik persoonlijk. Er gebeurt altijd wel wat op de wegen. De reis verloopt zonder problemen en we komen einde middag weer thuis aan. Jeanet, die de dieren en de tuin heeft verzorgt , net als vorig jaar, is weer op weg naar haar eigen huis en heeft alles in fantastische staat achter gelaten. Ook zij heeft een fijne vakantie gehad in ons huis. Echt heel fijn dat iemand zo goed voor alles zorgt. Floyd onze hond gaat inderdaad uit z’n plaat en rent tussen El en mij heen en weer. De varkens rennen naar de poort van de wei en zijn ook al even enthousiast. We hebben een top reis gehad en hebben genoten van jullie reacties. Dank jullie wel allemaal! Nu gaan we plannen smeden voor volgend jaar. Wordt het Italië ( via de punt van “de laars” naar Sicilië, Sardinië, en Corsica) of toch naar Roemenië, Slowakije en Polen? Of gaan we onze door Corona uitgestelde motorreis over de Himalaya volgend jaar toch doen? We weten het nog niet. We gaan alles even laten bezinken. Nogmaals dank en tot volgend jaar!

1. Anja Vd Plasse:
    3 september 2022
    Het was leuk om jullie belevenissen weer te volgen. Benieuwd naar jullie volgende bestemming. Wij gaan er ook weer even over puzzelen wat het gaat worden. Bedankt voor de verhalen, foto’s en video’s, daar gaat best veel tijd in zitten maar is wel leuk om later terug te lezen. Wie weet komen we elkaar eens tegen. Hemelsbreed wonen we niet zo ver van elkaar en we rijden regelmatig in jullie buurt 😉
    Gr Anja
  2. Ellen en Peter:
    4 september 2022
    Dankjewel Anja, voor je berichten en leuk dat je ons gevolgd hebt. Ik ben benieuwd wat jullie volgende bestemming gaat worden.
    Je mag altijd aanbellen voor een koffiebreak hoor 😉
  3. Ton:
    3 september 2022
    Ten eerste goed dat jullie heelhuids thuis gekomen zijn en genoten hebben van jullie mooie motortrip. Ook wij hier met z'n 2en genoten van jullie mooie reisverhalen inclusief foto's en filmpjes. Nu lekker even de rust pakken en nagenieten ..spulletjes opruimen motoren wassen en poetsen. Ik hoor nog wel live van hoe het allemaal geweest is...THX.
  4. Ellen en Peter:
    4 september 2022
    Leuk Ton dat jullie ons gevolgd hebben en dank je voor jullie berichten. Wij vinden het extra leuk dat we op deze manier deze reis weer konden delen met jullie. Een poetsbeurt kunnen ze inderdaad wel gebruiken🥴😎
  5. Tineke:
    3 september 2022
    Voor al jullie fantastische verhalen heel erg bedankt. Of je mee reisde. Heel benieuwd wat het volgend jaar wordt. -:)
  6. Ellen en Peter:
    4 september 2022
    Dankjewel mam, was ook heel leuk om het zo met je te delen. Op naar de volgende reis😉😘
  7. Bertine:
    4 september 2022
    Heerlijk genoten van jullie reis én het prachtig geschreven reisverhaal, ondersteund door foto's en video's. Wat een mooie belevenis, ik had 't gevoel dat ik kon meegenieten van de (slechte) kwaliteit van de wegen, de doorsteek bij douanes (wat een verschil per land) de beauty van de landen en de liefde die jullie vaak kregen bij de overnachtingsplekjes...
  8. Ellen en Peter:
    4 september 2022
    Wat leuk dat je ervan genoten hebt. Het was voor ons leuk om het te kunnen delen. Wie weet durf je volgend jaar de stap te maken buiten Nederland 🙌🏻
  9. Marlies Nelemans:
    4 september 2022
    Het was super leuk jullie reis te volgen. Geniet nog maar lekker na van alle indrukken! Ellen, ik zie je waarschijnlijk weer in oktober na mijn vakantie .
  10. Ellen en Peter:
    4 september 2022
    Leuk dat je ons volgde en dank je voor je reacties. Het was voor ons heel leuk om het te kunnen delen. Jij ook een hele fijne vakantie!
  11. Nicole de Preudhomme:
    5 september 2022
    Welkom thuis!! Was leuk om jullie zo te volgen! X
  12. Ellen en Peter:
    7 september 2022
    We zijn live ook best leuk😜
  13. Ad:
    6 september 2022
    Goed te lezen dat jullie weer veilig thuis zijn, en met volle teugen hebben genoten. Ik ben op vakantie in het Schwarzwald, niet op de motor!! Maak zulke mooie reizen zolang het kan!! Groeten, Ad
  14. Ellen en Peter:
    7 september 2022
    Doen we Ad. Dank je voor je reacties. Het is voor ons erg leuk om het met jullie te delen. Geniet van het mooie Schwarzwald!
  15. Nicole de Preudhomme:
    7 september 2022
    Is waar, morgen borrel dan?