19/8 Rustdag in Kastoria, Griekenland

19 augustus 2022 - Kastoriá, Griekenland

Allereerst willen we jullie aangeven dat het gedoe met de filmpjes (we wilden per dag een compilatie van ca  10 minuten maken) ons irriteerde “ to the max” . De filmpjes worden nu zwaar ingekort (dit houdt in dat alle filmpjes opnieuw moeten worden samengesteld 🤬) en zelfs dan lukt het vaak niet. Ellen werkt vandaag aaan de filmpjes. We zijn nu bij tot en met 17e. De films geven een aardig beeld van de reis. Het is uiteraard anders dan dat je er zelf rijdt, maar tóch. Hulde aan Ellen haar vasthoudendheid. Ik had de laptop al lang van het μπαλκόνι (= Grieks voor balkon) gegooid. Wat ik gisteren ook niet vermeldde is dat we door een tijdzone zijn gereden. Haha, ook weer iets nieuws. In Griekenland is het een uur later dan in Nederland. Wel typisch Grieks hoor: na alle financiële steun van de afgelopen jaren, pikken ze op deze manier ook nog eens een uur van het verblijf af. Het is blijkbaar nog niet genoeg. Ach de Grieken zelf kunnen er natuurlijk ook niets aan doen. Hoewel, eigenlijk wel… maar niet allemaal…een meerderheid zeker… kortom we gaan lekker alle Grieken over één kam scheren. Lekker makkelijk, het is tenslotte vakantie.

We hebben gisteravond in het hotel gegeten. Aan 1 voorgerecht voor ons beiden hadden we samen als diner al genoeg  gehad. Echt bizar gewoon. Je zou verwachten dat ze het wat zuiniger aan doen hier maar niets is minder waar. En wat gebeurt er als je boven je stand leeft? Precies! Dan sluiten ze de stroom af. En dus valt ook in dit 5 sterren hotel blijkbaar spontaan het licht uit. In ons geval letterlijk én figuurlijk. De stroom valt echt uit en we zijn ook echt moe. Het is pikdonker, overal! De lift doet het dus ook niet en de airco evenmin. Zelfs geen water uit de kraan. We bestijgen de vier verdiepingen per trap en gelukkig is het nog koel in de kamer. We vallen als een blok in slaap.
De rustdag heeft verder geen spannende zaken voortgebracht. We hebben vooral uitgerust. Op zich al knap, want niets doen, doen we eigenlijk nooit.
Vandaag heb ik, terwijl Ellen met de filmpjes bezig was,  een spoedcursus Grieks gevolgd die rekening houdt met mijn korte spanningsboog. Ik kan het iedereen aanraden. Click  hier  en “je leert het Grieks héél snel “

1. Gerard Schiks:
    19 augustus 2022
    Lekker bezig, geniet toch van de vrije dag.🤓🤓🤯 Morgen weer nieuwe uitdagingen. We horen wel jullie verhalen op de vertelavonden 🙄🙄😘
  2. Ellen en Peter:
    19 augustus 2022
    We hebben alweer zin in morgen😄
  3. Tineke:
    19 augustus 2022
    Niets doen en de filmpjes dan😁.Morgen weer een mooie motordag. Genieten weer
  4. Ellen en Peter:
    19 augustus 2022
    De filmpjes staan er inmiddels bijna allemaal op💪🏻
  5. Tineke:
    👌👍👍👍👍😍
  6. Nicole de Preudhomme:
    19 augustus 2022
    Zo calimera, goed bezig met je cursus!! 🤣🤣🤣
  7. Ellen en Peter:
    19 augustus 2022
    Hahahha is nog uit de tijd van de vakantie cd’s
  8. Goos:
    20 augustus 2022
    Lekker ff bijkomen. Heerlijk toch een rustdag. Op naar een nieuwe mooie rit.