26/8 van Barbarino di Mugello naar Albese con Cassano

26 augustus 2022 - Albese con Cassano, Italië

25/8: We hebben gegeten in een heuse Beachclub aan het meer. Het was echt leuk en lekker. In het donker naar onze B&B gelopen en goed geslapen.
26/8: Na een prima ontbijt vertrekken we. Eerst gaan we 120 km bochten doen richting  Bologna. Daarna de autostrade op en 200 km naar Milaan. Van Milaan tot onze B&B weer binnendoor. De rit naar Bologna is prachtig! Echt heel mooi gebied met heuvels en veel groen. Pas na twee uur stoppen we om iets te drinken. Het is echt warm. Ik trek mijn koelvest weer aan. De snelweg geeft wel meer wind maar geen schaduw. Het is inmiddels 37 graden en het koelvest werkt erg goed. Het is druk maar nergens echt file gelukkig. Na Milaan de heuvels in richting onze B&B. We rijden naar het adres maar daar is niets. Een dame geeft aan dat er nóg een via del monte is maar dan 5 km verder. We zoeken het op en vinden het pad. En dan komt t. Een steil smal pad stijgt en stijgt. Grind en keien wisselen elkaar af. Uiteindelijk bereiken we de enorme boerderij. We zijn echt op! Dit was het heftigste pad naar een locatie. Bij stilstand gleed El , met de rem aan, gewoon naar achter op het grind. Warm en moe stappen we af. Check de film want het was wel weer een uitdaging.
Bij de receptie aangekomen blijkt dat de “Manuel” (Manuel van Fawlty Towers) in dit geval een Pakistaan is in plaats van een Barcelonees en heeft onze kamer aan andere bezoekers toebedeeld verteld “Basil”. “Hij kan ook niets goed doen” legt hij uit. Nou dát is toch echt jullie probleem, we gaan hier niet meer weg vandaag! Na een kwartier krijgen we de sleutel en horen we hoe “Manuel” in de keuken in elkaar wordt gerost door Basil. Ik kan een lach niet onderdrukken bij dit schouwspel dat mij herinnerd aan de meest komische serie aller tijden wat mij betreft. Ken je de scènes niet? Klik hier : BASIL /MANUEL

Ik verheug me nu al op het eten. De scènes in het restaurant van Fawlty Towers zijn eveneens hilarisch én er zijn hier ook Duitse gasten. Ik ga heerlijk wat olie op t vuur gooien vanavond. Ik ga mijn Fritz Stau imitatie (check Radio 10) er ingooien. Jawooooohll!! Ben benieuwd of we de Duitsers daarna nog zien.
Ik bestel een fles Vermentino witte wijn , zin in! Ik krijg een Viognier, ook goed. Yess! De Fawlty Towers story gaat door op het terras!
Het eten was echt weer erg lekker. Helaas waren de Duitsers al vertrokken en kon ik hen niet tot waanzin brengen. Echt jammer, ik zo’n zin om te klooien.

Morgen wordt weer motorkicken. We doen de onder andere Gotthard (de oude pas), de Furkapass, de Grimselpass, en de Brünigpass. Onze banden hebben na bijna 6000 km wel het beste gehad. Ze gaan Nederland zeker halen maar je voelt het al wel met insturen. In plaats van rond profiel ontstaat al een lichte ei- vorm. Gelukkig hebben we hardere compound laten monteren door m’n maatje Twan. Met sportbanden hadden we deze reis niet kunnen voltooien. Ach gelukkig hebben we ervaring met dit soort reizen en zijn we uitstekend voorbereid. We gaan lekker slapen. Morgen weer een volle dag met 250 km voor de boeg met veel bochten. Nu alweer zin in.

1. Ad:
    27 augustus 2022
    Kijk halverwege de Furka pas of er nog een tunnel door het ijs van de Rhone gletsjer is, maar ik vrees dat dit niet meer bestaat. Was indrukwekkend!! Volgende stop aan de Sarnersee???
    Geniet met volle teugen van die schitterende bergen!!!
  2. Ellen en Peter:
    27 augustus 2022
    Ik heb wel een bord langs de kant zien staan Ad, maar lees jouw bericht nu pas, nu we net zijn aangekomen. We slapen inderdaad in Giswil bij de Sarnersee. Prachtig, ook hier weer
  3. Ad:
    27 augustus 2022
    Als je tijd over hebt is er ten westen van Giswil de "panoramastrasse". Dat was in 1977 mijn vuurdoop met een oude Opel Record 3 versnellingen. De moeite waard!!!
  4. Ellen en Peter:
    27 augustus 2022
    Haha volgens mij rijden we die morgen Ad!
  5. Ellen en Peter:
    28 augustus 2022
    Inderdaad een prachtige weg Ad! Net gereden en nu ff koffie stop. Zal met een Opel Rekord inderdaad een uitdaging geweest zijn!🤣
  6. Goos:
    28 augustus 2022
    Hahaha.....Ik zie dat hele gebeuren van die FT scene al voor me. Pracht serie.
  7. Ellen en Peter:
    Uniek Goos, nooit meer overtroffen 🤣🤣🤣
  8. Louis Busink:
    28 augustus 2022
    De furkapas onlangs met de camper gedaan, je zit dan hoger dat us even wennen, daarnaast natuurlijk de breedte, tegenliggers etc.
    Gelukkig goede koni's onder de camper dus overhellen geen last van. Wel spannend en heeeeel mooi.
  9. Ellen en Peter:
    28 augustus 2022
    Dat kan ik me voorstellen. Met de camper ben je even wat minder wendbaar en fors meer gewicht. Maar wat is het daar mooi he
  10. Louis Busink:
    28 augustus 2022
    echt fantastisch, we zijn van Annecy, via kleine en grote (Furka) passen naar Churwalden gereden binnendoor, duurde lang, maar zeker de moeite waard. jullie reis is fantastisch hoor!