10 augustus, van Villach naar Zrece (Slovenië)

12 augustus 2022 - Zreče, Slovenië

10 augustus, we rijden duidelijk door gebieden waar WiFi en 4G geen vanzelfsprekendheid zijn. Helaas kunnen we de filmpjes van 10 en 11 augustus nog niet uploaden. Zodra we ze hebben kunnen uploaden, kijk dan zeker de video om een echte indruk te krijgen van onze reis!
We arriveren rond 9.20 uur in Villach. We rijden de motoren van de trein af en zetten de navigatie systemen aan. Een ritje van 225 km door de bergen, richting het Noord Oosten van Slovenië. Het weer is perfect! Niet te warm (tot van 28 Gr) en de zon schijnt volop. Al snel rijden we Villach uit en worden de heuvels al snel bergen. Mooie passen en valleien wisselen zich op onze route af. Het is erg rustig op onze paden en weggetjes. Ons zitvlees behoeft alleen nog wat gewenning. Het is weer ff wennen. Dit zitbotjes protesteren ‘s middags tegen de kastijding die ze van het zadel te verduren krijgen. Maar El is in haar nopjes met haar nieuwe motor. Het lagere gewicht en lagere zit maken het manoeuvreren voor haar een stuk makkelijker. We lunchen met een lekkere salade en vervolgen onze weg naar Zrece. ‘s Middags is de match compleet tussen El en haar nieuwe motor. Met speels gemak en een grote smile gooit ze haar machine van de ene naar de andere bocht. Het is een prachtige omgeving waar massa toerisme nog ver weg is. We arriveren rond 16.00 uur bij ons hotel. Prima tent trouwens. Weinig op aan te merken. We zijn moe. Het ritme moet nog komen denk ik.

1. Anja Vd Plasse:
    Mooie plaatjes 👌🏻Wij rijden momenteel in Tsjechië ook verrassend leuk
  2. Ellen en Peter:
    12 augustus 2022
    Oh gaaf. Maken jullie ook een verslag? Wij zouden in ons oorspronkelijke plan “ van Zundert naar de Oekraïne” ook door Tsjechië rijden. Ben benieuwd hoe het je bevalt. Have fun!
  3. Ton:
    12 augustus 2022
    Goed dat iouw motor zo goed bevalt El
  4. Ellen en Peter:
    12 augustus 2022
    Ja heerlijk, kan veel makkelijker manoeuvreren en (niet geheel onbelangrijk) ik houd Peet nog steeds bij!
  5. Goos:
    Mooie dag weer.
    Op naar morgen
  6. Ellen en Peter:
    👊🏼💪🏻
  7. Lonneke:
    12 augustus 2022
    Wat heerlijk jongens die foto's.
  8. Ellen en Peter:
    😍🤩
  9. Anja Vd Plasse:
    13 augustus 2022
    Hoi Ellen, niet echt een uitgebreid verslag maar je kan me volgen op Polarsteps, van eerdere reizen heb ik wel verslagen gemaakt en kun je lezen op http://www.bettybike.blogspot.nl onder meer Noorwegen, Kroatië,Pyreneeën, Corsica, Engeland.
  10. Ellen en Peter:
    13 augustus 2022
    Thanks, ik ga ze zeker bekijken. Geniet van je reis!