Dag 6: Op weg naar de Picos de Europa

5 augustus 2021 - Picos de Europa, Spanje

Vanmorgen zijn we na een prima ontbijt én met een gewassen motorpak vertrokken. Door de bruine klei op m’n rug zag  m’n nieuwe revit pak eruit als een volgescheten rompertje. Maar gelukkig is alles eruit gewassen. In tegenstelling tot gisteren, scheen de zon volop. De verbogen schakelpook gaf me weinig hinder gelukkig. En wat n route kregen we voorgeschoteld!

Route vandaag van Renedo naar Fuente Dé

Lege wegen, alleen maar bochten en de meest adembenemende uitzichten.

Prachtig uitkijk in m’n schone pak

In dit motorwalhalla komen we eigenlijk maar heel weinig motorrijders tegen. We wilden de motoren ook nog van hun kleimasker ontdoen. We vonden al snel een mooie wasplek met hoge drukreiniger, sop en wax. Peet spoot de buurman, die ook zijn auto aan het wassen was, nog even vol met schuim wat hem op een Spaanse reprimande kwam te staan. Ach, vriendelijk lachen, en met een “ excusas “ kwam hij er mee weg. Tranen van t lachen maar ik wist me in te houden zodat de arme witte buurman niet zo ontploffen.

Zoek de buurman

De motoren zagen er weer als nieuw uit. We konden weer met goed fatsoen op pad. Na een tussenstop met een prachtig uitzicht op de Picos, troffen we zowaar twee Nederlandse motorrijders. Even een praatje gemaakt en weer verder gereden.

Uitzicht op de Picos

De off road delen hadden we uit de route gehaald, dachten we. Nadat we halverwege de rit een afslag namen werd het weggetje steeds smaller. Uiteindelijk een splitsing in twee hele smalle paden. Het werd zo steil en smal dat we besloten om om te draaien. Beide paden waren echt te heftig. Terug naar de “hoofdweg” was het devies.

Tussenstop met schoon pak

Ook daar weer een prachtige route gereden en uiteindelijk kwam de route weer samen. Heerlijk geluncht met salade en gebakken dorade. Daarna het laatste stuk gereden waarbij zich de situatie van de smalle paden zich nog 1x herhaalde. Nog “even” tanken voor we bij het hotel zijn in Fuentes De, dachten we. Bleek dat er in de buurt geen tankstations meer zijn. We besloten om 14 km terug te rijden en op een stuk waar we juist net niet gereden hadden, stond de benzinepomp. Daarna naar het hotel gereden dat er prachtig bij ligt. Nu een biertje en genieten van de super dag.

Wel verdiend biertje bij aankomst, met uitzicht op de Picos

Morgen door de Picos richting Lastres, aan de kust.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Gerard Schiks:
    5 augustus 2021
    HEERLIJK, blijf genieten van jullie supervakantie
  2. Ellen en Peter:
    6 augustus 2021
    Gaan we zeker doen. Het is hier super mooi! We plukken elke dag.
  3. Lonneke:
    Geen dag zonder spectakel 😅
  4. Ellen en Peter:
    6 augustus 2021
    Hahaha daar gaan we voor hé.
  5. Ton:
    6 augustus 2021
    Wij zijn er ook een keer geweest. Prachtig
  6. Ellen en Peter:
    7 augustus 2021
    🙌🏻🙌🏻
  7. Ton:
    6 augustus 2021
    Geniet lekker van jullie mooie trip en we horen wel live hoe het is geweest.
  8. Ellen en Peter:
    7 augustus 2021
    Geen zin meer om te lezen Ton? 😂😂😂
  9. Ton:
    9 augustus 2021
    Jazeker alles gelezen en ervan genoten. Sorry dat er geen reaktie retour is gekomen.
  10. Ellen en Peter:
    9 augustus 2021