Dag6, 4 augustus van Applecross naar Uigshader op Skye

5 augustus 2023 - Uigshader, Verenigd Koninkrijk

Ons communicatie systeem heeft küren; El hoort mij wel maar ik haar niet. Ik vermoed dat haar microfoon de veroorzaker is.  Precies het tegenovergestelde van ons dagelijks leven: ik kan zeggen wat ik wil, ze luistert toch niet, maar als El iets zegt komt t keihard door.
Nu dus andersom! Wat een zegen! Ik heb het euvel al lang gevonden, maar dat vertel ik El niet. Het bevalt mij prima! O ja, ook nog een mooie scène gezien vanmorgen. Ellen is docent. Wat zeggen ALLE docenten als de les is afgelopen? Nou? “Schuif je stoel aan” natuurlijk!! Zit je in een hostel, mensen staan op van hun tafel na ontbijt in de ontbijtzaal, en ik zie El een teug lucht nemen. “NU INGRIJPEN “ bedenk ik me. Ik geef een compliment. “Wat zit je haar leuk!”. Het werkt. De arme man weet niet dat ik hem net een enorme vernedering heb bespaart. Maar dan…. Ze staat écht op en gaat de stoelen zelf aanschuiven!!! Embarrising!!!!🤣

Stoelen aanschuiven
We vertrekken met onverwachte miezer. Het zou droog blijven vandaag. Ik laat m’n regenpak uit. Het zal toch zo wel opklaren hoop ik? Gelukkig dat doet het dat ook. Na de Applecross pass (of Bealach Na Ba, echt prachtig!) trekt het open. We rijden richting Skye maar bezoeken eerst Eilean Donan Castle. Een typisch Schots tafereel :

Eilean Donna Castle
De klanken van de doedelzak klinken extra mooi na de volledige radiostilte onderweg. We bezoeken het kasteel en eten een ijsje. We starten de wederom sublieme BMW’s en rijden de Skye Bridge over naar het prachtige eiland Skye. De wegen zijn niet overal even goed, sterker nog, soms erbarmelijk slecht. Maar het deert ons niet. De route slingert ons langs afgelegen delen van het grote eiland.Route 4 augustusHet ene fenomenale uitzicht na het andere aaneenrijgend rijden we verder. De vele watervallen zoeken hun weg uit de bergen en heuvels naar beneden. We rijden vandaag al met al bijna 200 km op het eiland. En dan hebben we de helft van het eiland nog maar gehad.
We gaan vandaag ook iets nieuws proberen. Met de telefoon in een selfiestick al rijdend opnames maken. Even een handige greep oefenen om met beide handen aan het stuur op te trekken en de selfie-stick niet op het asfalt te laten kletteren. Het lukt en we stoppen om het resultaat te bekijken. We kijken de eerste opnames terug. Huilend van het lachen sluiten we de eerste film af. Wat blijkt: ik kijk steeds recht in de camera of deze nog in de goede stand staat. Een nieuwe Tj. Hekking act is vastgelegd .Tj. HekkingP. Riemers

We gieren het uit, wat ziet dat er dom uit!🤣🤣🤣 In de video vandaag hebben we dit er zoveel mogelijk uitgeknipt.
Isle of Skye is geweldig mooi en op een paar druppels na houden we het helemaal droog vandaag. We arriveren bij ons verblijf. Mooie pods met dito uitzicht.

Onze Pod voor de aankomende twee dagen

Na de tassen uit de koffers te hebben gehaald ga ik boodschappen doen in Portree. We eten en drinken er goed van en vallen tevreden in slaap na weer een geweldige dag.

1. Coen Leijten:
    5 augustus 2023
    Wat is Skye toch mooi. Zeker als de zon zich ook nog laat zien. Mooie video.
  2. Ellen en Peter:
    5 augustus 2023
    As we speak: we zitten nu heerlijk in de zon🙌🏻☀️
  3. Anja Vd Plasse:
    5 augustus 2023
    Prachtige rit weer en goed gefilmd hoor 👍🏻👍🏻en netjes in elkaar gezet met muziek erbij 👌🏻best nog een heel karwei vermoed ik, maar erg leuk om terug te zien zo.
  4. Ellen en Peter:
    5 augustus 2023
    Veel werk ja, maar ook leuk om te doen. We kijken ze thuis ook altijd nog terug.
  5. Goos:
    5 augustus 2023
    Tja, wat wil je nog meer.
    Skye = Schotland in het klein!
    Zo veel te zien daar.
  6. Ellen en Peter:
    5 augustus 2023
    Ja echt wel een van m’n favo plekjes hoor. Vandaag naar Skye weavers geweest. Hilarisch. Zal wel in een filmpje van Ellen komen schat ik in
  7. Tineke:
    5 augustus 2023
    Nog maar een week onderweg en je kan al een foto _video reis verslag in boekvorm schrijven. Jammer van dat doedelzakfilmpje. Had zeker voor mij ,, veel langer gemogen. Morgen een mooie rustdag. En graag tot de volgende trip.
  8. Ellen en Peter:
    Herinneringen schrijven 🥰😘