Dag 5, 3 augustus van Lochinver naar Applecross

4 augustus 2023 - Applecross, Verenigd Koninkrijk

Heerlijk geslapen in onze houten ton. Ik had gisteravond in het dorp diverse kaasjes, hammetjes en wijn gehaald.

Kaasjes!

Heerlijk was het. Ook gisteren meteen spullen voor het ontbijt gehaald dus vanmorgen ontbijten we met thee, koffie, jus d’orange en tosti’s. Het beloofd een natte dag te worden volgens de voorspellingen. We trekken meteen onze regenpakken aan en dat is ook echt nodig. Het regent stevig door. Maar op een of andere manier hebben we er weinig last van. We hebben ons er ook op ingesteld. De wegen zijn absoluut niet glad. De route is weer prachtig.

Route 3 Augustus van Lochinver naar ApplecrossNC 500 Schotland

We wisselen de NC 500 af met kleine paden. Check de video maar. De regen en de mist geven het landschap zo’n gave uitstraling! We vinden een plek in Gairloch  om te lunchen. Wat een leuke tent.

Lunch in GairlochLunch in Gairloch

Een combi van lunchroom, locale snuisterijen en souvenirs . De mensen zijn er super vriendelijk en we eten verse tomaten soep met kruiden en tosti’s. Heerlijk!! Ik heb er een wollen trui gekocht. Ik heb nl in al m’n wijsheid besloten geen trui mee te nemen. Echt dom. Genoeg voor op de motor maar geen trui voor ‘s avonds. Onze pakken houden het super goed en we zijn zelf volledig droog gebleven. Ondanks dat het maar 12 graden is hebben we het ook niet koud. We zijn goed voorbereid gelukkig. Een prachtig stuk is het schiereiland waar Applecross op ligt.

ArdheslaigKalnakill

We zien de contouren van Raasey en Skye aan de overkant. We komen aan het einde van de dag aan in Applecross. Voor het eerst van ons leven slapen we in een hostel. Alleen wij mogen parkeren bij de ingang met onze BMW’s. Zo hoort het ook vinden we.😉

Het hostel, niet parkeren 🤣

We hebben wel een eigen twee persoons kamer met eigen badkamer en dat is echt prima. Het is er ook opvallend schoon. We eten de rest van de meegebrachte kaasjes en we hadden ook nog een fles wijn over.

DinerDiner met nieuwe truiHostel editting
In de huiskamer zitten twee Deense stellen en een Braziliaan. Wat een irritante koffieboon. Belerend en uitgebreid uitweidend over zijn wereldreizen. Had gewoon lekkere koffie meegenomen en je mond gehouden.

De volgende ochtend. Zoals altijd ben ik vroeg wakker en maak een wandeling in de omgeving. Ik kom een kudde Schotse Hooglanders tegen. Imposante dieren.

Schotse hooglandersOmgeving Applecross

De omgeving is ook schitterend en het weer is prima. Fris maar droog. De midges zijn hier talrijk aanwezig. Vervelende mini muggen zo klein als een vlo. Ons muggenspul werkt niet. Sterker nog het lijkt ze aan te trekken. Zodra ik stil sta, zwermen ze om me heen. Alleen de vrouwelijke exemplaren steken, zoals met zoveel dieren: altijd oppassen voor de vrouwen. Vandaag gaan we naar Isle of Skye. Daar hebben we morgen een rustdag. Heerlijk.

1. Carolien:
    4 augustus 2023
    Mooie trui Peter, staat stoer, weer eens wat anders dan stoere motorkleding.... 😜
  2. Ellen en Peter:
    4 augustus 2023
    Haha ja, heerlijk warm Carolien!
  3. Anja Vd Plasse:
    4 augustus 2023
    Wow mooi hè 👍🏻ondanks de regen genieten jullie er toch ook van.
    Hier ook hoor, vanmorgen vertrokken met regen, verder prachtig weer gehad tot de laatste 50 km, werkelijk stromende regen 🫢maar ja laatste 10 km toch weer droog en zo ontzettend mooi in de Yorkshire Dales. De hei al mooi paars 👍🏻👍🏻morgen richting Lake District
  4. Ellen en Peter:
    4 augustus 2023
    Dit weer hoort er ook wel een beetje bij toch? Lake district vond ik ook zó mooi!!!! Ga je de hardknott nog doen?
  5. Goos:
    4 augustus 2023
    Weer een prachtrit, ondanks de regen. Een heel mooie route was het, kijkend naar het kaartje.
    En morgen via de Bealach na Ba naar Skye. Wordt weer genieten!
  6. Ellen en Peter:
    Dat was het zeker weer!
  7. Nicole de Preudhomme:
    5 augustus 2023
    Mooie route; Isle of Skye is de favoriete plaats van mijn ouders; benieuwd wat jullie ervan vinden! Heel veel plezier en hopelijk beetje beter weer!
  8. Ellen en Peter:
    5 augustus 2023
    Het komt ook zeker op onze favo-lijst. Heel afwisselend landschap, het heeft iets sprookjesachtigs.
  9. Maarten van Dongen:
    5 augustus 2023
    Weer mooie foto's langs de kustlijn en video voorbij zien komen👏👏 en het stukje van die ☕️boon Ellen🤣🤣 geweldig😉
  10. Ellen en Peter:
    Hahaha Thanks!
  11. Wim J:
    5 augustus 2023
    Mooi verhaal en aangekomen op een voor mij bekende plek. Vorig jaar zeik nat aangekomen en in de bunkhouse de spullen kunnen drogen. Jullie maken een prachtige reis en geniet van de verhalen. Njoy de Bealach Na Ba en verder. Take care
  12. Ellen en Peter:
    6 augustus 2023
    Wat leuk! Geweldige stek.
  13. Lonneke:
    9 augustus 2023