21 augustus van Pontypridd naar Lymington

23 augustus 2023 - Lymington, Verenigd Koninkrijk

De video staat op YouTube:

Ook het ontbijt is prima bij Llechwin Hall. We realiseren ons dat we de echte heuvels en bergen nu echt achter ons gelaten hebben. Hopelijk valt de reis naar het pittoreske Lymington mee.

Route 21 augustus

De route gaat eerst over de snelweg om Cardiff en Bristol maximaal te omzeilen. We rijden over de imposante “Prince of Wales Bridge”. De snelweg is saai en we zijn blij als we de afslag pakken. Daarna uiteraard binnendoor richting de kustplaats Lymington aan de zuidkust.  Al snel komt er een wegversmalling. Één rijstrook in een bochtig gedeelte over een lengte van zo’n 500 meter is dicht vanwege werkzaamheden. In plaats van stoplichten staan er aan beide zijden twee jonge mannen met een bord op een steel. In het kader van werkverschaffing zeg maar. Aan de ene kant van het bord staat STOP en aan de andere kant GO. Klinkt logisch. Ze staan met elkaar in verbinding middels portofoons. Ik rij voorop en mag van de magere snaak doorrijden. Helaas Ellen niet, ze reeds net iets te ver achter mij. Ze wacht keurig voor de knul met het STOP bord. Nadat enkele auto’s gepasseerd zijn draait de knul het bord om naar GO. El trekt op en rijdt de enkele wegstrook op. De knul aan de andere kant was vergeten zijn bord op STOP te draaien. In de bocht komt een auto recht op El afgereden.  Het loopt goed af en El geeft de knul aan het einde, waarvan ze nog net kon zien dat hij op z’n mobieltje aan het kijken was, een uitbrander. Ik hoor het aan door de communicatieset. Gelukkig geen ongelukken gebeurt maar de schrik zat er wel ff in. Nadat El het verhaal heeft gedaan,  door onze communicatieset, vertel ik haar de scène die me te binnen schiet  van de Dikvoormekaarshow. Meneer de Groot doet een interview met een stoplichtbediende. De bediende verteld dat hij op z’n verjaardag altijd even alles op groen zet. Als cadeautje aan zichzelf. Vanwege het interview besluit de man het voor de radio nog een keer te demonstreren. Hij zegt tegen De Groot: “ Zie je die man op de racefiets? Let op!” Een grote knal en gevloek klinkt. Waarop de stoplicht bediende naar de ongelukkige man op de racefiets roept: “Had je maar uit moeten kijken!” Om vervolgens zelf hard te gaan lachen. El lacht er ook hartelijk om.
We hebben ons voorgenomen om Stonehenge te bezoeken. Dit soort toeristische attracties waar massa’s mensen op af komen hebben wij normaliter niets mee, maar we willen Stonehenge graag een keer zien. Een wandeling van zo’n 25 minuten en daar zien we de contouren van dit mysterieuze bouwwerk.

Stonehenge
Obelix is hier dus ook geweest. De menhir in het “ondiepe” riviertje van de Yorkshire Dales die ik overstak en waar ik tegenaan reed komt hier ook vast vandaan, gok ik. Leuk om eens in het echt gezien te hebben.

We rijden het natuurgebied New Forrest in. Echt prachtig!  Koeien en paarden lopen er los rond. Check de video, echt gaaf.

New Forest

Voordat we Lymington in rijden, maken we een omweg om even naar de zee te kijken. Het Kanaal, of Straat van Dover of Nauw van Calais, wat je wilt. Het eiland White kun je goed zien vanaf deze plek.

Strand bij LymingtonMijn geliefde zee
Ik rij weg en voel al snel dat er iets mis is. De motor stuurt anders. El ziet mij kijken en ziet dat m’n achterband zacht is. We moeten nog 6 km naar het hotel, maar dat haal ik niet. De band loopt te hard leeg. We hadden het er gisteren nog over: “nog geen lekke band gehad”. En dan de dag erna dit. We zoeken een paar kilometer verderop een veilige plek en ik heb gelukkig alle spullen bij me om dit te repareren. Ik vind een prehistorische stenen pijlpunt in m’n achterband. Waarschijnlijk een van de bewoners van Stonehenge die mij in de rug wilde schieten maar niet had gerekend op de snelheid van mijn S1000. Lekke band
Ik plaats de prop en de compressor zet de achterband weer op spanning. Er bleek overigens nog volop peper op de compressor te zitten🤣 Mijn geliefde motor stuurt weer als vanouds. 5 minuten later arriveren we bij ons verblijf, een hele leuke pub met kamers er boven. Helaas is de keuken op maandag gesloten en lopen we het leuke dorp in om ergens wat te eten. LymingtonWe gaan eten bij een Indiaas restaurant, weer eens iets anders. Het eten is heerlijk en we bedanken Kamahl (die met die zware stem The Elephantsong zingt), voor het heerlijke eten. Voldaan vallen we in slaap. Morgen richting Folkstone / Dover waar we woensdagochtend de treintunnel naar Calais nemen. Bijna thuis.

1. Tineke:
    23 augustus 2023
    Zo zie je maar ,nooit te vroeg juigen. Maar ook deze trip, mooi. Bijna thuis is na zo'n lange reis heel fijn denk ik. Deze dag op bekent terrein is ook genieten. Welkom thuis.💋💋
  2. Ellen en Peter:
    23 augustus 2023
    Niet leuk om te stoppen met reizen, maar ook fijn om weer naar huis te gaan🥰
  3. Anja Vd Plasse:
    23 augustus 2023
    Pfff goed afgelopen gelukkig 🫢een mens moet wat geluk hebben in z’n leven hè.
    Ja het mooiste is achter de rug maar jullie kunnen terugkijken op een fantastische reis met prachtige indrukken en heerlijke herinneringen. Oh ja New Forest is nog een leuke afsluiter. En die trein is erg relaxt hoor om naar huis terug te keren. In een poep en een scheet sta je aan de andere kant van het water. Bedankt voor het mee mogen genieten van jullie motortrip!
  4. Ellen en Peter:
    23 augustus 2023
    We zijn weer thuis. Super leuk dat je ons gevolgd hebt en dankjewel voor je reacties en je tips. Wellicht tot een volgende reis!
  5. Goos:
    23 augustus 2023
    Zuid Engeland is ff wat minder na al dat moois. Wel mooie oude dorpjes, Stonehenge, kathedralen en niet te vergeten........rond slingerende dingetjes op de weg om je achterband lek te rijden. Ik weet er alles van. 2 x lek in 3 dagen....
    Maar wat een tocht was het. Jullie hebben genoten, maar ik ook!
  6. Ellen en Peter:
    23 augustus 2023
    Ja dat las ik inderdaad Goos. 1 lekke band op 2x 5500 km is dan een eitje🤣 Wat leuk om zo weer ervaringen te delen. Ik geniet ook weer van jouw reacties. Dank voor het volgen en jouw reactie, echt heel leuk! Het laatste filmpje en het verhaal erbij volgt morgen. Wij zijn vanmiddag thuis gekomen. Ook weer lekker hoor, vanavond eigen bed…
  7. Lonneke:
    23 augustus 2023
    We hebben allemaal genoten van jullie mooie reis en verhalen, dankjewel !
  8. Ellen en Peter:
    23 augustus 2023
    Wat leuk! Het is ook echt leuk om jullie reacties te lezen.
  9. Jolanda Klijn:
    23 augustus 2023
    Was super leuk om op deze manier van jullie reis mee te mogen genieten, zowel de super leuk geschreven anekdotes met foto's als de geweldige filmpjes. Dank jullie wel hiervoor en welkom thuis 👋
  10. Ellen en Peter:
    23 augustus 2023
    Dankjewel en heel leuk dat je ons volgde. Voor de inspiratie heeft het in ieder geval gewerkt💪🏻
  11. Jolanda Klijn:
    23 augustus 2023
    Absoluut zal morgen mijn mailadres nog naar jullie toesturen 😁
  12. Ellen en Peter:
    👍🏼
  13. Dorothe van Yzendoorn:
    23 augustus 2023
    Dank jullie wel voor het delen van de mooie en humoristische verhalen en de schitterende filmpjes. Ik heb ervan genoten.
  14. Ellen en Peter:
    24 augustus 2023
    Dankjewel. Leuk dat je ons volgde Dorothe en dank je voor je reacties. Dat maakt het voor ons ook extra leuk om te doen! Wellicht tot de volgende reis.
  15. Ton:
    25 augustus 2023
    Weer een super leuk reisverslag inclusief film en foto's. Lekke band no proplem toch ( lp kulta meerdere keren gedaan ) Het einde naderd van jullie reis maar wachten tot het eind van jullie fijne motortrip.