20 augustus van Ruthun naar Pontypridd

22 augustus 2023 - Pontypridd, Verenigd Koninkrijk

Jullie hebben waarschijnlijk gisteren 9 notificaties gekregen dat we een video geüpload hebben. Excuses daarvoor maar de fout lag bij Reislogger.

Hierbij de link naar de video van deze rit

Het springveermatras, met de nadruk op “spring”, zorgt ervoor dat ik met een kleine heupbeweging omhoog gelanceerd wordt en met een dubbele Rietberger naast mijn bed terecht kom. Dát is nog eens opstaan! Het publiek slaapt helaas nog, dus geen applaus dit keer.
Vandaag maken we nog een mooie ronde door het betoverende Snowdonia gebied om via nationaal park Brecon Beacons, of zoals de Welsh zeggen “Bannau Brycheiniog National Park”, naar het zuiden van Wales af te zakken.

De route 20 augustus van Ruthun naar Pontypridd
Na het ontbijt, dat verrassend goed is overigens, maken we nog een wandeling rond het kasteel. Als je hier een vermogen in stopt heb je een gouden plek, ontdekken we.

Kasteel Ruthun
Het stikt van de pauwen rondom het complex. En na wat korte interviews hebben we hem gevonden: Jeroen.

Jeroen Pauw
We stappen op onze motoren en rijden Snowdonia weer in. Opnieuw betoverd deze omgeving ons. SnowdoniaWe rijden door een kloof en moeten abrupt stoppen. De storm die onze ferry vertraagde heeft nóg een slachtoffer gemaakt. Boom over de weg
De boom is keurig dwars over het pad gevallen. We kunnen er met geen mogelijkheid doorheen. En dan….. zie ik iets? Wat ruist er door het struikgewas?Een uh

We moeten omdraaien. Dit betekent een kleine 70km! omrijden. We willen namelijk geen deel van de route skippen. We rijden richting de kust van de Ierse zee bij Tywyn. Het zien van de zee maakt de gekste dingen in sommige mensen los. Die gaan bijvoorbeeld op hun zadel staan….

Rising Up!

We hebben haar met een kraanwagen eraf moeten halen.

Met pijn in ons hart rijden we gestaag Snowdonia uit. De reis naar Brecon Beacons blijft overigens erg mooi maar niet meer zo betoverend.
We stoppen nog ergens voor een tussendoortje.

Even een break onderweg

Bij een Dam geniet ik nog even van het heerlijke weer.

In de zon bij een Dam
Inmiddels heeft mijn bedieningswiel van m’n navi het begeven. Het werkt wel maar er zit geen vertanding meer op waardoor door de trillingen mijn navi constant maximaal inzoomt. Dat moet ik nog even oplossen morgen. We komen aan in Pontypridd. Een prachtig hotel! We eten heerlijk en het opnieuw gastvrije personeel bediend ons voortreffelijk en maken echt contact. El wil nog een “klein” toetJE”.

Het toetJE
Na weer een topdag gaan we slapen. We zeggen nog tegen elkaar dat we, los van het kleine euvel van de navi, nog geen technische problemen of lekke band hebben gehad. Even afkloppen natuurlijk. Morgen richting de zuid kust van Engeland.

1. Nicole de Preudhomme:
    22 augustus 2023
    Het is prachtig daar; ik kijk uit naar jullie updates om mee te genieten!
    Desnoods 9 x ;-)
  2. Ellen en Peter:
    22 augustus 2023
    😂 ook een manier om iedereen te laten
    Kijken
  3. Coen Leijten:
    22 augustus 2023
    Wat een geweldige video. Ik denk dat iedere motorrijder verliefd wordt op Snowdonia. Wij hadden er alleen bakken met regen, maar jullie treffen het ook nog eens met het weer. Voor ons een reden om nog eens terug te gaan met hopelijk beter weer.
  4. Ellen en Peter:
    22 augustus 2023
    Zou het er zeker nog een keer op wagen!
  5. Tineke:
    22 augustus 2023
    Weer een pareltje. En geboft met het weer.😊
  6. Ellen en Peter:
    22 augustus 2023
    Het is nu echt heerlijk weer!🙌🏻😎
  7. Rob:
    22 augustus 2023
    Dat tandwieltje effe 3D printen Peet....
  8. Ellen en Peter:
    22 augustus 2023
    Lever jij zeker de machines voor😅😉
  9. Goos:
    22 augustus 2023
    De video was weer prachtig. Wat een mooie gebieden die 2 nationale parken.Genieten!
    Toch niet het wieltje op de linker stuurhelft hoop ik?
  10. Ellen en Peter:
    Helaas ja….
  11. Anja Vd Plasse:
    22 augustus 2023
    Mmmmmmmm sticky toffee pudding 😋zo lekker hè dik verdiend na zo’n dag hard werken ☺️
    Wat een prachtige rit weer. En wat een bof bipsen zijn jullie met dat prachtige weer, heerlijk 👌🏻en nu zuid Engeland nog, ook heel mooi!! Als je nog tijd hebben en als jullie daar komen kijk dan bij Minack Theatre een prachtig open lucht theater, heel bijzonder om daar te kijken. Penzance is ook wel de moeite waard (mits niet te druk) Sammie Miller Museum is ook een aanrader. Ben benieuwd waar jullie nog gaan rijden.
  12. Ellen en Peter:
    22 augustus 2023
    Dank voor je tips, we bewaren ze voor de volgende keer. We hebben nu Stonehenge gedaan en daarna hebben we nog door een mooi natuurgebied gereden waar runderen, paarden, ezels en schapen en geiten allemaal los liepen. Ook heel mooi.
  13. Jolanda Klijn:
    22 augustus 2023
    Ziet er weer geweldig uit hoor, het is flink genieten daar zo te zien. Ff een vraagje vanaf deze kant aangezien we serieus aan het overwegen zijn om ook die kant op te gaan volgend jaar en jij het in het filmpje toevallig had over een dorstige motor 😉 is dat een beetje redelijk te doen daar het tanken met al die uitgestrekte gebieden ? Heb namelijk zelf een beetje een dorstige motor met niet al te grote tank vandaar mijn vraag
  14. Ellen en Peter:
    23 augustus 2023
    In Schotland, vooral in het noord-oosten, pakken wij iedere benzinepomp die we tegenkomen. Want daar is het niet heel dik bezaaid. Met Google of Garmin is er altijd wel een te vinden binnen 30 a 50 kilometer. Wat leuk dat je overweegt er heen te gaan. Als je routes wil, laat het ons weten. Wij hebben ze gemaakt voor de Garmin in basecamp. Dat zijn GPX-files. Je kan ze zo krijgen.
  15. John:
    22 augustus 2023
    Geweldig mooie rit , jongens !! Prachtig filmpje ! Zag ik nou dat Peep zijn sik er afgeschoren heeft ? Die stond juist zo leuk ! :)
  16. Ellen en Peter:
    23 augustus 2023
    Hahaha ja, langzaam terug naar de beschaving😉
  17. Jolanda Klijn:
    23 augustus 2023
    Het kriebelde al hoor, maar door al die mooie filmpjes word het alleen maar meer aangewakkerd 🤣
  18. Ellen en Peter:
    23 augustus 2023
    Dat is mooi! Ik heb er wel het een en ander uitgeknipt hé 😅😉
  19. Jolanda Klijn:
    23 augustus 2023
    Hoi Ellen en Peter super ik houd me bij deze zeker aanbevolen voor de routes 👍
  20. Ellen en Peter:
    23 augustus 2023
    Als je je mailadres geeft, zal Peet zorgen dat je de routes krijgt.
  21. Jolanda Klijn:
    23 augustus 2023
    Komt goed, na jullie vakantie zal ik het jullie toesturen. Neem aan kan eventueel via messeger?
  22. Ellen en Peter:
    Ja hoor, helemaal goed 👍🏼
  23. Jolanda Klijn:
    23 augustus 2023
    Toppie dan komt ie helemaal goed, voor jullie geniet nog even van jullie geweldige vakantie