Dag 4, 2 augustus, van Fort William naar Lochinver

2 augustus 2023 - Lochinver, Verenigd Koninkrijk

Weinig spectaculairs meegemaakt gisteravond. Redelijk gegeten, niets bijzonders te melden of je moet willen weten dat wij bij een Muthu hotel gegeten hebben.

Mr Muthu!

De leden van mijn motorclub zullen nu meteen in de lach schieten. Vorig jaar mei met m’n cluppie bij Muthu in Thurso geweest. Hilarische avond. Maar vanavond was er niets bijzonders. Behalve dat het personeel ons om de twee minuten kwamen vragen of alles naar wens is. Ze waren denk ik verbaasd dat er niets is mis gegaan. Redelijk geslapen vannacht, het bed was erg klein. Zowel in breedte als in lengte. Ik had een soort houding van op je hurken zitten, en dan liggend op je rug met het voeteneinde in je knieholtes. Er zijn veel midgets in het gebied. En daarmee bedoelen ze niet alleen die kleine irritante muggen hier.

Goede remedie tegen de midgets

Vandaag rijden we via Loch Ness omhoog richting Lochinver.

Ellen de Lochmin De (in geel) route vandaag

Vanaf het moment dat we ten noorden van Inverness de doorgaande weg afgaan en de kleine paden opzoeken, veranderd de wereld in een sprookje. We hebben relatief goed weer. Het is droog, af en toe een zonnestraal en 15 a 16 graden. Wat een route is dit! Als je naar Schotland gaat , vraag me de route en rij vooral dit stuk. Echt ongelofelijk mooi! Het is stil en rustig op route. De NC 500 was een stuk drukker geweest. Onze communicatie set zwijgt. We zijn er stil van. Zeker dik 100 km over een pad van 2 meter door de mooiste natuur.

De atlantische oceaan

Adembenemend. We hebben er bijna 300 km opzitten maar we hadden wel tot de 500 km door kunnen gaan, zo gaaf.

Zo voelt dat

En dan de apotheose: ons verblijf. Een soort half rond enorm houten wijnvat van 8 meter lang met op de vlonder een jacuzzi met uitzicht op de Atlantische Oceaan. Ik heb lekkere kaasjes, hammetjes en wijn gehaald. Wat een feest dit!

Kaasjes!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Goos:
    2 augustus 2023
    Herinner mij dat hotel-verhaal nog!
    En een pracht route, langs het hotel waar wij zaten (The Altnacealgach Motel) en loch Assynt.
    En nu kijkend op de berg Suilven?
    Midges of midgets?
  2. Ellen en Peter:
    Midges/Midgets.. allebei 😂
  3. Ellen en Peter:
    2 augustus 2023
    Ja Mr Muthu Goos. Hilarisch toen!
  4. Tineke:
    2 augustus 2023
    Super gaaf weer. Al gezegd wat een leuk onderkomen. Morgen zo te zien ook zo'n mooie reis. Succes😚😚
  5. Ellen en Peter:
    2 augustus 2023
    Het is echt waanzinnig mooi. Heb je het filmpje al gezien?
  6. Tineke:
    3 augustus 2023
    Ja zeker. Je rijdt helemaal mee.😘
  7. Tineke:
    3 augustus 2023
    En weer die prachtige wolken luchten