Dag 9, van San Martin de Luina naar Taramundi

8 augustus 2021 - Taramundi, Spanje

Dag 9 Kaart

Vanmorgen zijn we op tijd opgestaan en hebben een heerlijk ontbijt gehad van onze gastvrouw. Ze had haar camouflage jurk verwisseld door een bloemen versie. We krijgen twee appels mee voor onderweg. Overigens, hebben we gisteren in het restaurant, dat zij had aanbevolen, verse tarbot gegeten. Wat een delicatesse! We waren er vanmorgen lekker vroeg bij. De zon scheen hoewel het slechts 14 Gr was. De zon blijft de aankomende dagen lekker schijnen met temperaturen tot zo’n 26 Gr. Heerlijk motor weer dus. We rijden meteen de groene bossen in. De Droomvlucht van De Efteling is er niets bij. Zo betoverend mooi. Kilometers lang kronkelen we door de groenste bossen die ik ken. We stoppen in een stadje waar we een lekker kopje koffie drinken in de zon. We vervolgen onze route die ons langs de kust brengt. Wat een prachtige stranden hebben we gezien. De mooiste was denk ik bij Playa de Porcia maar we hebben er zoveel gezien. Echt prachtig! De wegen zijn super en het asfalt is om van te dromen. Zoveel grip! We zien een bordje van een opgraving. Toch even stoppen om te kijken. Blijkt een historische plek van de Asturiers te zijn. Deze plek dateert van vóór de Romeinen en hadden al sauna’s. Prachtig!

Opgraving Asturiers

We slingeren van de ene ohhh naar de andere. We stoppen even in Talpia de Casariego. Boven op de citadel hebben we een prachtig uitzicht.

Tapia de Casariego

Haven van Tapia de Casariego
De rest van de route is ook weer zo fantastisch! We kunnen iedereen aanraden hier eens naartoe te gaan. Met of zonder motor. Heel relaxed is iedereen en nergens te druk.
Als we in Taramundi aankomen weten we niet wat we zien. Het hotel La Rectoral ligt op een heuvel en kijkt uit over een vallei. Wat een super plek! We hebben een fenomenaal uitzicht vanuit onze prachtige kamer. We verwachten dat deze plek wel het mooiste verblijf zal zijn want het is uniek in alles. We verblijven hier twee nachten na 5 dagen sturen. Even bijkomen van de ca 2500 km die we inmiddels hebben afgelegd. En natuurlijk wat kleding wassen. Er zijn wat sokken die inmiddels een geur verspreiden waar de Botlek een kleine jongen bij is.

1. Lonneke:
    8 augustus 2021
    Het blijft een feestje he😄👍
  2. Ellen en Peter:
    Nou zo voelt het echt!
  3. Tineke:
    9 augustus 2021
    En alles zo prachtig blauw.😎
  4. Ellen en Peter:
    9 augustus 2021
    We hebben nu een aantal mooie zonnige dagen voor de boeg. De temperatuur is hier prima, maar het is hier niet voor niets zo groen. We hebben al wat buitjes gehad, maar nooit erg.