Dag 3, 1 augustus van Lenark naar Fort William

1 augustus 2023 - Fort William, Verenigd Koninkrijk

Het filmpje van vandaag staat onder het tabje “video’s “

Vanmorgen ben ik zoals altijd vroeg wakker en ben naar de rivier gelopen.

Rivier bij hotel Lenark

We zitten in het hotel dat gevestigd is in een voormalig katoen dorp. Grote katoen-spinmachines werden hier aangedreven door waterkracht.

El bij een van de watermolens

Bijzonder is dat de eigenaar een volledig dorp heeft gebouwd voor al die armoedzaaiers die uit de grote steden hier kwamen werken rond 1800.
Het miezert nog maar het lijkt mee te gaan vallen met het weer. We lopen na het ontbijt samen nog even rond. Dan heerlijk weer op de motoren. Het eerste deel van de rit vandaag  leek me al wat saai bij het maken van de routes, en dat klopt. Ik heb een ruime halve cirkel om Glasgow ingepland maar ook dat is geen succes. Gelukkig is het droog hoewel er steeds buien dreigen waar we net langs rijden. Uiteindelijk rijden we de vallei in richting Glencoe. Prachtig!!

Richting Glencoe

De weg slingert langs de enorme waterpartijen en vele watervallen komen omlaag.

North Ballachullish

Net buiten Fort William zitten we in een eenvoudig maar schone B&B, prachtig gelegen aan het meer Loch Linnhe. Eerst komt de “dame” des huizes naar buiten. Ze is een combinatie van Scooby-Doo en Bessie Turf. Ik noem haar Bessie. Ik hou m’n lach in maar het wordt nog lastiger als de heer des huizes zich voorstelt, uiteraard ook in onverstaanbaar Schots. Ik noem hem Brigadier Dog. De brigadier heeft nl het zelfde (ontbrekende) bovengebit als de hond die wij twee jaar geleden tegenkwamen in Spanje.

Brigadier Dog II
Mijn lachsalvo heb ik verhuld door een verzonnen niesbui. Bessie waarschuwt ons dat er een bronstige ram in de tuin zit. Daar moeten we uit de buurt blijven. De eigenaar is al ingeseind maar de ram zit er nog met grote gedraaide horens. Ik vraag nog aan Brigadier Dog of ze ook ram vol zitten, maar dat is iets te hoog gegrepen voor de arme man. Nadat we de tassen in onze kamers hebben gezet wil ik graag de confrontatie aangaan met het dier. Op ramkoers zeg maar. Helaas is de ram al opgehaald door de eigenaar….. Het uitzicht is overigens prachtig vanuit ons B&B, aan Loch Linnhe.

Uitzicht vanuit ons B&B Fort William

Ik heb geen zin in hondenbrokken dus rijden we vanavond naar Fort William om te eten. Hoe dat verliep, vertel ik morgen.

1. Ton:
    1 augustus 2023
    Weer goed aangekomen op je volgende slaaplaats met je beide wielen op de grond. Natuurlijk weer genoten van de omgeving en het rijden op de motor. Suc6 verder met de rit.
    Grt Ton
  2. Ellen en Peter:
    Was weer heerlijk
  3. Tineke:
    1 augustus 2023
    Zo te lezen veilig geland in een plaatselijke boeren B&B met zo te lezen heel apparte eigenaren. Maar een mooie reis gehad. Leuk hoor.
  4. Ellen en Peter:
    1 augustus 2023
    Erg simpel allemaal, maar schoon. Dus ogen dicht en dromen van de mooie ritten.
  5. Lonneke:
    1 augustus 2023
    Ik ben benieuwd naar je ontbijt morgenochtend en of je je lachen in kan houden als ze komen serveren want als zo'n vergeIijking eenmaal post heeft gevat wordt het van kwaad tot erger😂
  6. Ellen en Peter:
    😂😂😂
  7. Goos:
    2 augustus 2023
    Rondom Glascow valt tegen, vonden wij ook, maar de Glencoe is echt prachtig. Onbeschrijfelijk mooi.
    Stuk langs loch Lomond ook.
    Succes vandaag.
  8. Ellen en Peter:
    2 augustus 2023
    Zeker heel mooi, maar in deze tijd wel druk.
  9. Anja Vd Plasse:
    2 augustus 2023
    Mooie plaatjes om te zien alvast ☺️
    Wij rijden nu richting Peak District
  10. Ellen en Peter:
    2 augustus 2023
    Hebben jullie beetje goed weer? Veel plezier.
  11. Ellen en Peter:
    2 augustus 2023
    Ben jij Anja vd Plasse ( Yerseke) op Polar Steps?
  12. Jolanda Klijn:
    2 augustus 2023
    Ziet er tot nu toe allemaal geweldig uit hoor. Super leuk om jullie te volgen zo, alleen ff een vraagje zuiver uit interesse hebben jullie hotels / b&b van te voren geboekt of kijken jullie op het laatste moment hoe of wat waar ?
  13. Ellen en Peter:
    2 augustus 2023
    We hebben het allemaal van te voren geboekt en dat is denk ik maar goed ook. Overal waar we langskomen is niets meer beschikbaar.
  14. Jolanda Klijn:
    Thanks goed om te weten
  15. Anja Vd Plasse:
    Ja klopt Ellen dat ben ik 😉
    Gistermorgen vertrokken in stromende regen, na 20 min ongeveer knapte het op en hebben we de hele dag prima weer gehad. De laatste 20 km nog flink regen maar viel ons alles mee. Vandaag opgestaan met ☀️ dat is altijd lekker starten. We gaan door het Peak District richting de Yorkshire Dales.
  16. Ellen en Peter:
    3 augustus 2023
    Dat belooft een mooie rit dan voor vandaag! Heel veel plezier enne ik volg je op Polarsteps 👍🏼