Dag 19 rustdag Barriolacuesta

20 augustus 2021 - Guardia, Spanje

De plek waar we verblijven is zoals we gisteren al schreven een verbouwde watermolen. De Ebro stroomt hier snel . Het geluid van de rivier is er altijd. Gelukkig is onze kamer goed geïsoleerd en kunnen we rustig slapen zonder extra naar het toilet te hoeven. Vandaag worden hopelijk mijn banden in Burgos vervangen. We zouden een telefoontje krijgen zodra de banden binnen zijn. We besluiten om er na het ontbijt gewoon naartoe te rijden, ondanks dat het telefoontje er nog niet is gekomen. Het blijft Spanje en afwachten is hier vaak niet de juiste aanpak. Zo hebben we op kruispunten gestaan waar we op de reguliere wijze nimmer vanaf gekomen waren zonder gewoon een dot gas en een bedankje vooraf zodat men ziet dat je écht nu gaat rijden.
We twijfelden sterk of het zou gaan lukken met de banden. Ibai had het weliswaar voor ons geprobeerd te regelen, maar zijn samenvatting was helder: “ ik hoop dat het lukt woensdag”… We vonden de BMW garage in Burgos vrij snel, na ongeveer een uur rijden. Tot onze stomme verbazing waren de banden er! We konden mijn motor achterlaten en over 1,5 uur ophalen. We zijn koffie gaan drinken in een barretje verder op. Hier heeft El officieel haar eerste meters gemaakt op de Comino naar Santiago de Compostela. El zegt dat ze dit ooit gaat lopen. Het startschot is dus gegeven en El heeft zeker 100 meter reeds afgelegd.

Eerste meters van de Comino van Ellen

Alles verliep volgens plan, de banden zaten  erop! Een hele opluchting moet ik zeggen. Met nog zo’n 2000 km te gaan voelt dit echt veel beter.

Nieuwe banden!

We reden vervolgens naar het centrum van Burgos  waar we de Kathedraal zouden bezoeken. Onderweg naar het centrum hadden we allebei hetzelfde gevoel: Liever naar ons hotelletje  en in de natuur dan hier de stad in. We zijn eigenlijk meer van de natuur dan van de stad, dat is wel duidelijk. We draaiden om en reden naar Barriolacuesta. De nieuwe banden voelen prima aan. En via een mooie weg kwamen we aan bij ons hotelletje.

Terug na de bandenwissel

We verkleedden ons en zijn langs de rivier gaan lopen. Je ziet er echt niemand en de natuur is hier overweldigend mooi.

De EbroWandeling langs de EbroDe Ebro

Terug in het hotelletje  weer heerlijk gegeten. Morgen naar Laguardia, midden in de Rioja streek in Baskenland

1. Ton:
    20 augustus 2021
    Geweldig verhaal weer. Lekker om weer goed schoeisel onder je billen te hebben. Goeie reis verder en uitkijken he.
  2. Ellen en Peter:
    20 augustus 2021
    Peter: zeker Ton, een hele geruststelling. De motoren lopen overigens zo lekker nog! Echt een lust om op te rijden.