10 augustus van Stranorlar naar Strandhill

11 augustus 2023 - Strandhill, Ierland

De film is te groot voor Reislogger, daarom hierbij de link naar YouTube:

Een prima hotel in Stranorlar. Reuze aardige mensen die Ieren, maar dat wist ik al. Het is hier nu eigenlijk gewoon warm , zo’n 23 graden. De warme invloed van de Golfstroom is hier goed merkbaar. We zien regelmatig palmbomen onderweg. Het is weliswaar half bewolkt met af en toe zon, maar wel perfect motor weer. We rijden naar de kust bij Carrickfinn. een mysterieuze berg verdwijnt in de wolken.

Uitzicht nabij Gaoth Dobhair

Vandaar uit volgende we de kust via de Wild Atlantic Way én uiteraard onze kleine paden ter afwisseling.

Route 10 augustus

Zelden zoveel afwisselend landschap gezien in één rit. Bossen, bergen, stranden, rotsen, kliffen, duingebied ja alles komen we onderweg tegen. De stranden bij Kincasslagh en Mullaghmore zijn om van te watertanden

Beach bij Kincasslagh

Portnoo
We komen ook langs Classiebawn Castle. Een kasteel met een nogal heftige historie. Alleen al vanwege het feit dat de oom van Prins Philip (echtgenoot van Queen Elisabeth) er woonde nl Lord Mountbatten. De IRA heeft zijn boot opgeblazen toe hij ging vissen. Het kasteel was namelijk ooit om dubieuze redenen in handen gekomen van de britse Mountbatten’s. Dan krijg je dat.

Classiebawn CastleMullaghmore

De reis vervolgt zich via de Wild Atlantic Way richting Strandhill. Een plek die mij meteen aanspreekt als geboren en getogen Jutter ( iemand die uit Den Helder komt). Ik heb hier meerdere redenen voor. Uiteraard de plek, aan de zee waar ik me altijd thuis voel. Maar ook de naam, Strandhill. Mijn moeder heet namelijk Hil. Ik hoor mijn tantes nog met zo’n heerlijke Noord Hollandse tongval zeggen: “ga je mee naar het Strand Hil? En dan mocht ik met m’n moeder mee op de fiets naar het strand waar we hemelsbreed 1 km vanaf woonden in Huisduinen (een dorp aan de kust, ten westen van Den Helder).
Dus ik ben op weg naar (het) Strand-Hil, zeg ik in m’n helm en er tovert zich meteen een grote glimlach op m’n gezicht. Mooie herinneringen! Maar goed, ik rij nu niet op de Badhuisstraat in Huisduinen maar op de Wild Atlantic Way in Ierland. Dit deel van Ierland kan ik iedereen aanraden. Prachtig! We komen aan bij ons verblijf. We hebben een prachtige hotelkamer met balkon en zicht op de zee. Tussen de zee en ons balkon ligt alleen een golfbaan. Op advies van het meisje bij de receptie gaan we eten in een soort fusion tapas restaurant. Wat een succes! Echt zo lekker gegeten dat we er morgen teruggaan om de gerechten te eten die we niet gekozen hebben vanavond. Morgen een rustige dag. We gaan een wandeling maken naar een waterval denken we. Er wordt weer fors wat regen verwacht, we gaan t zien.

1. Nicole de Preudhomme:
    11 augustus 2023
    Klinkt als genieten!! Leuk om te lezen!
  2. Ellen en Peter:
    11 augustus 2023
    Dat doen we volop (je kent ons..😅)Het is echt anders dan de voorgaande trips en dat maakt het wel heel leuk!
  3. Peet:
    11 augustus 2023
    Super jullie verhalen en zo mooi om “verbanden” te leggen (strand-Hil) heerlijk 👍👍
  4. Ellen en Peter:
    11 augustus 2023
    😂😂😂 dat is een Riemers-tik, met woorden knutselen…
  5. Maarten van Dongen:
    11 augustus 2023
    Wat zijn het toch mooie verhalen van jullie👊waar jullie saampjes rijden🏍🏍, door alle mooie plaatsen en landschappen👍😉 om jullie te volgen is absoluut niet saai😊
  6. Ellen en Peter:
    Leuk om te horen Maarten🏍️👊🏼
  7. Ton:
    11 augustus 2023
    Wat weer mooie beelden en verhaal erbij.. het weer zit nu toch mee zo ik zag. Geniet lekker verder van deze mooie motortrip.
  8. Ellen en Peter:
  10. Ellen en Peter:
    Zou het zeker doen!!!!
  11. Anja Vd Plasse:
    11 augustus 2023
    Gaaf land hè 👌🏻👌🏻🤩mooie film weer
  12. Ellen en Peter:
    12 augustus 2023
    Ja echt genieten hier en wat een lieve mensen🤩
  13. Ada:
    13 augustus 2023
    Wat een gave verhalen en prachtige beelden! En wat kan je toch leuk schrijven, Peet! Love it!
  14. Ellen en Peter:
    13 augustus 2023
    Dankjewel Ada, het is ook leuk om te delen.
  15. Lonneke:
    17 augustus 2023
    En het wordt steeds mooier lijkt wel... maar ga toch niet zo op het randje staan😳😳😳
  16. Ellen en Peter:
    17 augustus 2023
    Echt iets voor jou hè 😂😂😂