11&12 Augustus van Strandhill naar Knockmanus

13 augustus 2023 - Knockmanus, Ierland

De film staat weer op YouTube vanwege de beperkte capaciteit op reislogger:

De rustdag hebben we goed benut! We hebben een stevige wandeling gemaakt naar de tombe van Queen Maeve, op de top van een kleine berg. Een wandeling, best steil, van 1,5 uur.

Wandeling naar Queen Maeve’s tombe

Onderweg raakt El verliefd op een boom. Ja u leest het goed. Een boom. Ze houdt hem even stevig vast en de boom heeft de dag van z’n leven gok ik.

Bomen zijn relaxed

Mijn knie houdt het verbazingwekkend goed en ik behaal de top.  Nog steeds met dank aan de kliniek die mij enkele jaren geleden nieuwe kruisbanden en nieuwe mediale en laterale banden monteerden. Over banden gesproken; de Michelin Road 6 banden onder onze motoren houden zich uitstekend! De sportbanden thuisgelaten en deze harde versie gemonteerd om het grove wegdek het hoofd te bieden. Deze banden gaan het einde halen zo laat het zich aanzien.
De tombe van Maeve is indrukwekkend hoor.

De tombe

Het uitzicht overigens ook. Daarna aan de Beach wat gedronken en lekker s middags uitgerust. Daarna weer naar Stoked gegaan, ons restaurant van gisteren. Echt top! Als je in Strandhill bent is dit een aanrader! Na redelijk te hebben geslapen staan we op tijd op. Alles opgeladen en de reis naar Knockmanus kan beginnen. De regen is voorspeld en de voorspellingen komen uit. We starten met regenpakken aan. Na een half uur durf ik het aan en trekken we de pakken weer uit. Het lijkt mee te gaan vallen. De eerste twee uur zijn wat saai. Zeker na alles wat we al gezien hebben. We rijden door het stadje Ballina waar President Joe Biden in april is geweest. Blijkbaar komen zijn voorouders hiervandaan. Het is nog duidelijk te zien. Overal wapperen de Amerikaanse vlaggen nog. Joe zelf zal het bezoek al wel vergeten zijn, maar de inwoners zeker niet. Onze bestemming vandaag is overdrachtelijk ook verbonden met Joe: Joe mag namelijk wat mij betreft een schopje onder zijn achterste krijgen over zijn prestaties tot op heden. Onze bestemming is dan ook Knockmanus….(vrij vertaald: Klop op mijn kont)
Een dorp verder ontmoet ik een aan lager wal geraakte soort Bob Geldof. Bob bewonderd onze motoren terwijl wij aan een kop koffie zitten. Bob verteld ooit zelf motoren te hebben gereden. Nu niet meer, en gezien zijn staat, lijkt me dat beter voor Bob en de overige verkeersdeelnemers.

We rijden een landtong op tot we niet meer verder kunnen nabij Elly Bay. Er staat een koffie tentje en we drinken er echt heerlijke koffie!

Koffieshop bij Elly Bay Beach

De rit erna wordt weer even gaaf als voorheen deze reis. Een prachtige kust!

Ergens bij GlassilaunGlassilaun

We hebben mazzel en rijden letterlijk tussen de buien door. Links en rechts regent het fors maar wij blijven droog. Een soort Mozes gevoel zeg maar. Het laatste uur toch maar de regenpakken aangetrokken maar dat bleek niet echt nodig gelukkig. We arriveren in Knockmanus en checken in bij de Nevill’s Inn. Of zeg je: we checken bij de Nevill’s Inn in? Hoe het ook zij, een prima tent lijkt het. We zitten vlak boven Westport aan een baai vol met eilandjes. Echt gaaf gebied weer. Morgen naar Galway, samen met de Galway Girl! (Mijn favoriete song van Steve Earle:The Galway Girl):  https://youtu.be/_7-PM_4aeE4

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tineke:
    13 augustus 2023
    Ondanks een saaie reisdag in jullie beleven toch een heel leuk verslag hoor met weer een fantastisch leuke film en foto's.
  2. Ellen en Peter:
    13 augustus 2023
    Reis je toch een beetje mee🤩😉
  3. Carolien:
    13 augustus 2023
    Tikkie saai, gelukkig af en toe nog een schaapje, maar dat Remi gevoel hoort er ook bij hé en ja Peet, nu al verdreven naar de 3de plaats, motor 1, boom 2 en P... :-)
  4. Ellen en Peter:
    13 augustus 2023
    Hahahha knappe Ieren heb ik nog niet echt gespot, dus ik denk dat hij niet verder afzakt😉
  5. Goos:
    13 augustus 2023
    Hoort er ook bij, zo'n saai daggie.....maar dat mag ook na al die prachtige ritten.
  6. Ellen en Peter:
    We raken verwend….
  7. Carolien:
    13 augustus 2023
    Maaar Ellen, watch out....for the redhair Irish ladies :-)
  8. Ellen en Peter:
    😂😂😂
  9. Ton:
    13 augustus 2023
    Peter en Ellen....wat weer mooie vergezichten foto's film en het verhaal erbij. Weer echt genieten wij ook van jullie trip. Ga zo door en hou de banden op de weg en geniet verder van jullie mooie reis.
  10. Ellen en Peter:
    Dank je Ton! Het rubber houden we onder 😉😎
  11. Anja Vd Plasse:
    13 augustus 2023
    De meeste regen valt naast je 🤭🤣wij rijden er ook redelijk tussendoor geregeld. Zitten nu op de Ferry naar Skye
  12. Ellen en Peter:
    13 augustus 2023
    😂😂zo is het! Ohhh Skye 🙌🏻 dat vond ik echt super mooi. Geniet!!!
  13. Ad:
    13 augustus 2023
    Morgen naar een van de mooiste delen van Ierland? The Burren , cliffs of Moher (voor 11 uur, want dan arriveren de bussen met Japanners en selfie-makende Amerikanen). Kun je altijd nog vluchten naar de Kilkee Cliffs ( mooier en tastbaarder). Geniet er van en hou die zwarte ronde dingen op de tarmac.
  14. Ellen en Peter:
    13 augustus 2023
    Jazeker, we hebben er zin in. Maar vandaag was ook echt heeeeeel erg mooi!
  15. Coen Leijten:
    13 augustus 2023
    Wat een prachtige beelden weer. En die muziek past er helemaal bij. Genieten!
  16. Ellen en Peter:
    13 augustus 2023
    Thanks, als je er rijdt, hoor je de muziek al in je helm😅
  17. Lonneke:
    17 augustus 2023
    Als meekijker wen je zelfs aan het links rijden.
  18. Ellen en Peter:
    17 augustus 2023