Dag 4: Bilbao

3 augustus 2021 - Bilbao, Spanje

Vandaag een “rustdag” in Bilbao. We verblijven hier in het Carlton,  centraal gelegen tussen het Guggenheim en de oude stad. Een mooi hotel, ook hier weer behulpzame mensen.

Carlton BilbaoCarlton BilbaoCarlton Bilbao

Rond 10.45 zijn we de stad ingegaan voor een kop koffie met een broodje. We hadden geen zin om heel lux te ontbijten in het hotel, maar wilde meer de sfeer van de stad proeven. Alles doen we hier lopend, dat is prima te doen. Om half 12 hadden we toegang tot het Guggenheim. We hadden online kaarten gekocht en dat scheelde ons aan de entree zeker een half uur wachttijd. Wat een imposant museum. Het gebouw, de sfeer, de kunst, we zijn echt verrast!

Guggenheim BilbaoPuppy Guggenheim BilbaoGuggenheim Bilbao, Frank GehryGuggenheim Bilbao, Frank GehryRichard Serra, The matter of time

Na een uurtje of drie zijn we in een barretje gaan bijkomen. Wijntje, pinxtos en goed gezelschap. Ik weet niet wat God in Frankrijk deed, maar hij had beter naar Spanje kunnen komen. Aan het einde van de dag wat tostadas, chorizo en kaas gekocht voor morgen onderweg. We lopen nu ( 18.45 uur) naar casco viejo  (de oude stad) om daar nog van de Baskische gezelligheid en het overheerlijke eten en drinken te genieten. Morgen staan er weer nieuwe mooie uitdagingen te wachten.

1. Ton:
    3 augustus 2021
    Klinkt allemaal super en gezellig. Volhouden deze positieve flow he.
  2. Ellen en Peter:
    3 augustus 2021
    Is moeilijk hoor met die heerlijke machines, wijn, pinxtos en die heerlijke man van me😉
  3. Tineke:
    3 augustus 2021
    Wouw wat weer een dag en mooie foto's .morgen nog in Bilbao?