De laatste etappe…

27 augustus 2021 - Zundert, Nederland

Onze laatste twee dagen om thuis te komen gaan vooral vooral over snelwegen. De laatste 80 km richting Chateauroux hebben we binnendoor gereden en dat was weer heerlijk. Chateauroux is overigens een echt leuk stadje met gezellige terrassen en prima restaurants. Onze B&B in Chateauroux is ook weer prima. We mochten onze BMW’s in hun garage zetten, naast hun gloednieuwe Morgan. De gastvrouw en gastheer sparen zeer goed Engels overigens. Best wel een uitzondering hier in Frankrijk. Geen enkele overnachting is tegengevallen. Hulde aan El, want zij heeft alle plekken geregeld. Woensdag om 9.00 uur zaten we de volgende dag op de motoren na een heerlijk ontbijt. Bijna 700 km over de snelweg. Het was koeler dan we voorspelden. Wist je overigens dat je thermoshirt niet met je helm op aankrijgt?

Cursus shirt aantrekken, deel 1

De reis verliep erg goed, zelfs rond Parijs viel het mee. Wel druk natuurlijk maar voor en na Parijs rij je constant op cruise control. Tot aan België. Het gevaarlijkste stuk van de reis zeg ik altijd. Er gebeurt altijd wat op de snelweg. Maar dat viel deze keer mee gelukkig. Waarschijnlijk omdat we de helft van de tijd in de file hebben gereden, van vóór Gent tot na Antwerpen. En in de file is het in België echt wel opletten. Mensen die weigeren ruimte te geven terwijl ze je in de spiegel aankijken. Onder andere een pickup maakte het beeld weer compleet. El reed voorop en het busje bleef tegen de midden streep rijden. Ik rij er uiteindelijk links langs, en blijf naast hem rijden. Dat had hij niet verwacht. Hij zat uitgebreid in zijn spiegels te kijken hoe hij het El zo lastig mogelijk kon maken. Ik ben ervoor gaan rijden en ben stil gaan staan. De rechter rijbaan reed zachtjes door en El kon via die baan er langs veilig komen. Nog even omgedraaid en hem nog hoofdschuddend aangekeken. Wat n eikels zijn er toch op de weg. Al met al kwamen we veilig thuis waar Floyd onze hond, en Speck en Bacon, onze varkens, ons zéér enthousiast begroetten. Heerlijk weer thuis te zijn na een fantastische reis. De motoren hebben het zo waanzinnig goed gedaan. Vandaag worden ze weer intensief schoongemaakt. Hiermee beëindigen we ons reisverslag van dit jaar. Wij hebben er enorm van genoten. Dank voor alle leuke reacties. Was altijd leuk om te lezen. Tot de volgende reis, we kijken er nu alweer naar uit!

Uitkijk naar een nieuwe reis

1. Frans:
    27 augustus 2021
    Goed om te horen dat jullie weer veilig thuis zijn gekomen. Jammer dat er geen reisverslagen meer volgen, ik heb er van genoten.
  2. Nicole de Preudhomme:
    27 augustus 2021
    Welkom terug; was leuk om jullie te volgen! Tot straks!
  3. Carolien:
    27 augustus 2021
    weer een avontuur erbij. Was leuk om te lezen, dan zijn we er echt een beetje bij..... geniet nog van een paar vrije dagen samen, groetjes van ons en tot snel..... (Duitsland is dan wel geen Spanje maar blijft ook fijn motorland
  4. Ton:
    27 augustus 2021
    Welkom thuis motormuizen. Ik heb genoten op mijn manier van jullie geweldige trip. Foto's en de verhaaltjes nemen me toch een beetje mee op deze reis. Ook mooi dat jullie zo genoten hebben en zonder kleerscheuren thuis gekomen zijn. We zullen nog wel live van jullie horen hoe het allemaal onderweg gegaan is. Poets ze lekker die motoren en rust daarna maar lekker uit. Grt van ons beide xxx
  5. Bertine:
    29 augustus 2021
    Ik heb genoten van jullie reisverslag. Was leuk om mee te kunnen lezen over Spanje en Portugal. Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn gekomen. Met weer heel veel foto's en spannende verhalen.