Bled; Slovenië

24 juli 2019 - Bled, Slovenië

Gisteren werden we warm verwelkomd door Gabri, de eigenaresse van “la Mansarda di Gabri”. De b&b ( eigenlijk bed and no breakfast) in Tolmezzo. Een zeer eenvoudig, maar prima onderkomen voor de nacht. Helaas was het, ondanks de ventilator die we erbij kregen, vannacht erg warm. Vanmorgen dus een beetje brak opgestaan. Op z’n Italiaans ontbeten: bij de bar op de hoek😉. Vervolgens op de motoren richting Lago del Predil. Een schitterend meer. De weg ernaar toe was bochtig en rustig. Na het meer zijn we Slovenië ingereden. Al snel namen we de afslag richting de Mangart; de hoogst berijdbare weg in Slovenië. Je moet tol betalen, met z’n tweeën €10,00. Ik vond het veel geld, maar het was zeker de moeite waard. Voor de “hoogte-vrezers” onder ons een ware uitdaging. Hoog, diep, smal, tegenliggers en zonder vangrail😅. Maar, wat was het fantastisch mooi. Vanaf de Mangart stortten we ons voor de rest van de dag in het massatoerisme. Hier en daar wel een wat rustiger weggetje genomen, maar in dit gebied is het gewoon druk. En ik snap het ook wel, want het is echt mooi. Veel water (meren en riviertjes) en schitterende natuur. Afwisselend ruig en lieflijk. Natuurlijk hebben we ook de Vrsic pas genomen. Die was echt heel druk. En wisten jullie dat je blijkbaar met een camper, recht hebt op beide weghelften?🥴 Na deze pas hebben we echt de kleine weggetjes genomen door het nationaal park Triglav, richting Bohinj. Na een verfrissende duik in het meer van Kranjska Gora, konden we er weer vol tegenaan. In Bled aangekomen, was het inmiddels 38 graden. Zelfs ons doorwaai-jack kon je uitwringen. Maar ons schitterende onderkomen voor de komende twee dagen maakt veel goed! Appartement Ledrar, een verbouwde voormalige hoeve: een absolute aanrader!

Route Tolmezzo-Bled

1. Ad:
    24 juli 2019
    Jullie rijden echt een schitterende route!! De temperatuur moet je even op de koop toe nemen, het is hier niet beter. Geniet ervan met volle teugen. Thuis loopt alles op rolletjes!!!
  2. Ellen en Peter:
    👍🏼
  3. Thomas Tielemans:
    25 juli 2019
    Zo te zien een prachtig gebied om te doorkruisen met de motor, schitterende foto's. Veel plezier!
  4. Ellen en Peter:
    👍🏼