Tolmezzo

23 juli 2019 - Tolmezzo, Italië

Vandaag gestart met een goed ontbijt na een heerlijke nacht. Deze dag beloofde ons veel haarspeldbochten. Nou, dat is zeker gene loze belofte gebleken! Eerst een brood, kaas en saucisse gekocht en vervolgens op weg. Via Valle di Cadore, Forni di Sopra, Priuso, Passo Rest, Tramonti di Sopra, , Celante, Vito d’Asio, St Francesco naar Tolmezzo. Tot aan Valle di Cadore was het druk. Dorpje in, dorpje uit en veel verkeer. Hierna werd het heel rustig. De Passo Rest was ongelooflijk mooi. Hier begonnen de haarspeldbochten en die hielden de rest van de dag niet meer op. Na de Passo Rest reden we langs de fiume Meduna. Hier hebben we aan de rivier genoten van onze lunch. ( Vlak voor Tramonti di Sopra is een area de picnic waar je perfect kan stoppen). Vol enthousiasme gingen we de volgende haarspeldbochten te lijf. De route liep langs dorpjes en boeren weggetjes die ooit geasfalteerd waren🥴. Één ding is zeker. Het woord toerisme moet hier nog uitgevonden worden. Het enige dat we tegen zijn gekomen waren enkele locals, een tractor en een vrachtwagentje met boomstammen. Altijd een leuke tegenligger in een haarspeldbocht waar de weg niet breder is dan 2 meter😂. Hard gewerkt vandaag en meerdere keren in m’n helm gezucht van genot. Nu zitten we op het terras in Tolmezzo aan de wijn en gin tonic. Want die hebben we verdiend vinden we! Salute!

Route Cortina d’Ampezzo-Tolmezzo

1. Bart Riemers:
    Super tof! Lekker genieten daar😘
  2. Ellen en Peter:
    😘 👍🏼
  3. Riemers Peter:
    23 juli 2019
    Vandaag was een feest! Echt samen op avontuur
  4. Gerard Schiks:
    23 juli 2019
    Genieten, genieten, genieten.....én zweten en zweten NATÚÚRLIJK.😅😅😅
  5. Ellen en Peter:
    👍🏼
  6. Gerard Schiks:
    24 juli 2019
    HÉÉRLIJK werken op de motor, bocht na bocht, zweten en foeteren over de ándere slechte weggebruikers 😂😂😂😱😱
  7. Ellen en Peter:
    ...en vooral genieten😅