17 augustus van Cashel naar Dublin en dag je Dublin op 18 augustus

19 augustus 2023 - Dublin, Ierland

We vertrekken vandaag naar Dublin. Ik kreeg tijdens het maken van de routes het advies via een Facebook motorrijders groep om door de heuvels ten zuiden van Dublin mijn route te leggen richting Dublin. Het is een verrassend mooie rit!

Route naar Dublin

Het gebied in het tweede gedeelte van de rit is leeg en enorm uitgestrekt. De heuvels met mooie heide kleuren verrassen ons echt.

Vlakbij Dublin

Heerlijk sturen door glooiende bochten. Terwijl we nog slechts 15 km van hartje Dublin zijn, zitten we nog steeds in uitgestrekte natuur zonder bebouwing. We passeren een grote waterval.

Waterval richting Dublin

Het waterrijke gebied is de bron voor de Guinness fabriek. Echt een aanrader weer. We arriveren bij ons hotel aan de Noordzijde van het centrum waar we alles wat we willen bezoeken op loopafstand ligt. Prima hotel met belabberde WiFi maar met eigen afgesloten parkeerplaats. Dat is ook de reden waarom we dit hotel gekozen hebben in deze grote stad. Onze motoren moeten altijd save staan. We kleden ons om om het Temple Bar gebied in te gaan. Voor mij al de 7e keer dat ik hier ben en we gaan de pubs in om de sfeer met live muziek op te snuiven. Wat is dit elke keer weer gaaf!

Temple Bar

We sluiten af in de beroemde Temple Bar zelf waar een gitarist en een violist samen het dak eraf spelen. Voldaan gaan we terug naar het hotel. Morgen gaan we de stad verder bezoeken.
18 augustus. We doen het vanmorgen rustig aan. We hebben een bezoek gereserveerd aan de Jameson Distillery en het Guinness Store House. We lopen naar de Jameson Distillery en de rondleiding is weer leuk.

JamesonJameson

Met humor worden we door een trotse en enthousiaste Ier rondgeleid. De proeverij is dubbel leuk omdat El niet van whiskey houdt, en slechts van alles 1 nipje neemt. Toch waren ook haar glazen leeg na de proeverij. 😋

St Patrick

We lopen via de St Patrick Cathedral en Dublin Castle naar de Guinness Store House. Heel wat anders dan de Jameson rondleiding. In hordes en met honderden mensen lopen we door het immense experience center.

GuinnessView roofbar Guinness

Uiteraard nemen we boven op de 7e verdieping een Guinness en lopen we snel naar buiten. Zo intens druk! Daarna gaan we naar de Churchbar om wat te eten en te drinken. Ook een aanrader!

Churchbar

Dublin is leuk maar ook grijs en grauw. Zeker met de regen van vandaag. Ook valt het op dat er veel verslaafde mensen rond zwerven in de stad. Deprimerend om te zien. Het regent inmiddels fors en de wind steekt op. We gaan op tijd terug naar het hotel. Morgen vroeg op om om 8:00 op de boot naar Wales te stappen.

1. Goos:
    19 augustus 2023
    Leuk te lezen. Jammer van de regen. Altijd leuk een kathedraal te bezoeken, bierbrouwerij en de kroegen.
    Op naar Wales, ook erg mooi.
  2. Ellen en Peter:
    19 augustus 2023
    Één dag stad is ook wel weer genoeg! En door….