16 augustus van Kilcrohane naar Cashel

18 augustus 2023 - Cashel, Ierland

De films kunnen we niet op reislogger zetten vanwege de belabberde WiFi hier in Dublin. Hopelijk kunnen we de drie films morgen uploaden.

16/8: We rijden nu het spectaculaire deel van Ierland uit. Voelt altijd een beetje als een dovend vuurtje. Het spektakel van de afgelopen dagen gaan we in Ierland niet meer zien verwacht ik. Maar ja, we moeten terug richting Dublin om daar over te steken naar Wales. Dat doen we in twee etappes met als tussenstop Cashel. De reis is niet spectaculair hoewel het vrijwel overal ook echt mooi is onderweg. Je raakt er natuurlijk ook aan gewend. Het gebied is nogal leeg en plekjes om wat te eten of te drinken zien we nauwelijks. Vandaar maar bij een winkeltje een worst, wat kaas en bananen gekocht. We vinden wel een plekje in de natuur. Nou dat vinden we al snel bij een meertje. Heerlijk even ontspannen zo.

Lunch aan het meerLunch aan het meer

Daarna richting Cashel. Cashel is een historisch stadje met een heel verhaal waar ik jullie niet mee zal vermoeien. Wat opvallend is zijn drie gebouwen. 1) The Rock of Cashel, een oud kasteel dat door een bisschop is bewoond geweest. Het immense gebouw is nu een ruïne.

Het kasteel!

2) Het klooster dat inmiddels hetzelfde lot is ondergaan

Klooster

en 3) het Cashel Palace waar de bisschop introk na het verlaten van het kasteel en dat nu is verbouwd tot top hotel.

Palace hotel

Het leuke is dat onze geweldige B&B er middenin ligt. We bezoeken alle drie de gebouwen en we krijgen zelfs een uitgebreide rondleiding door het Cashel Palace hotel door een enthousiaste knul genaamd Connor die ons álles laat zien. Met vanaf prijzen van €500/nacht oplopend tot ver boven de €1000 verwacht je zoiets toch niet? Moet je in het Amstel hotel proberen. Ze zetten je met kop en kont buiten. In Ierland niet. Ierland is wat mij betreft het land waar gastvrijheid nog in hoofdletters geschreven wordt. Ze doen altijd nét iets meer dan je verwacht. En zo persoonlijk dat je altijd met een glimlach weer vertrekt. Connor loopt met een soort huppeltje voor ons uit en regelt dat we op het terras in de avondzon nog wat kunnen drinken, ondanks dat het terras sluit. We bestellen twee prosecco’s en al snel zitten we als twee tortelduifjes in de tuin van het Palace Hotel, in de zon te genieten van een prosecco. Hoe leuk!

Prosecco op Palace terras

Daarna prima gegeten in het naastgelegen restaurant. De ruïnes van het kasteel en het klooster zijn gaaf om te bezoeken.  We lopen terug naar onze B&B (Cashel Lodge, een aanrader!!) en gaan lekker slapen. Morgen naar Dublin.

1. Vermeer Danny:
    18 augustus 2023
    Wat een magnifieke plaatsen hebben jullie nu al bezocht. Echt prachtig🤩, nog een veilige reis verder gewenst en enjoy! Gr Danny&Shanon
  2. Ellen en Peter:
    19 augustus 2023
    Dankjewel 🙏🏻 en hoe was jullie reis? Nog last gehad van alle bosbranden?
  3. Carolien:
    18 augustus 2023
    In 1 woord super, zo leuk om jullie te volgen op deze manier. Zeker omdat ik ook wel plekken herken, al was het dan niet op de motor.
    Ierland is geweldig maar ik hoop voor jullie dat Wales een lekker toetje wordt, want dat is ook echt heeeeeeel mooi en compleet anders dan Ierland en Schotland.
    Geniet er nog maar van samen .....😍
  4. Ellen en Peter:
    19 augustus 2023
    Ik ben heel benieuwd🙌🏻 Vooralsnog vertrekt de boot pas 2 uur later vanwege het weer🌊🤮
  5. Anja Vd Plasse:
    18 augustus 2023
    Lieve mensen daar hè dat viel ons toen ook op👍🏻oehhh en nu ook nog naar het mooie Wales, door Snowdonia en de Brecon Beacons, ook erg de moeite waard. Ook de Black Mountains boven Abergavenny zijn mooi om te rijden 👍🏻haha nog meer moois op komst.
    Wij intussen weer thuis in het platte Nederland 🫢😉
  6. Ellen en Peter:
    19 augustus 2023
    Zie er ook erg naar uit. Iedereen zegt dat het zo mooi is daar. Jullie zijn al toe aan het terugblikken en plannen maken voor volgend jaar. Hebben jullie het leuk gehad? En heb je al een idee waar de volgende reis naartoe gaat?
  7. Anja Vd Plasse:
    19 augustus 2023
    Ja ik ga nog een mooi fotoboek maken en dan maak je de reis nog een keer opnieuw ☺️
    We willen misschien met vrienden nog een keer naar Canada maar dan de oostkust, maar niet met de motor maar een camper. Ook IJsland staat nog op het wensenlijstje, maar om daar met de motor naartoe te gaan zie ik niet zitten, te lang varen 🛶😖en huren hmmm erg duur denk ik. Noorwegen trekt ook nog steeds wel dus ja keuzes maken ☺️
  8. Ellen en Peter:
    19 augustus 2023
    Nog genoeg om naartoe te gaan💪🏻 Wij zitten met een schuin oog ook te kijken naar Kirchizië. Met Travel to explore gaan ze daar naartoe.
    Ik weet alleen niet of zo’n groepsreis iets voor ons is. Noorwegen en ijsland staan ook hoog op ons wensenlijstje. Wie weet kunnen we elkaar in de toekomst nog mooie tips geven😉
  9. Anja Vd Plasse:
    19 augustus 2023
    Oh ja ook mooi hoor , ik volg een Nederlandse jongen die daar ook aan het reizen is (alleen) de Stan landen ook, mooi hoor maar dat gaat ons te ver, hij heeft nu ook visum voor Rusland
    Vrienden van ons zijn naar Marokko geweest schijnt ook erg mooi te zijn
    Mij trekt zuid Afrika wel haha dus ja genoeg te wensen idd
    Altijd leuk hoor om tips en mooie plekjes te delen ☺️👍🏻
  10. Lonneke:
    21 augustus 2023
    Die churchbar moeten we hier ook invoeren :)
  11. Ellen en Peter:
    21 augustus 2023
    Ja was een mooi eindproduct geweest voor je😂