15 augustus van Tralee naar Kilcrohane

16 augustus 2023 - Kilcrohane, Ierland

De film staat op YouTube. Deze film van deze dag is er een om in te lijsten.

Vanmorgen vroeg naar buiten gegaan en genoten van de stilte rond het kleine hotel. De reis vandaag beloofd wat.

Route 15 aug (geel)

We rijden een groot deel van de “Ring of Kerry” en de Ring Bearra, de Healy pass, Conor Pass en de Gap of Dunloe.  Het zuidwesten van Ierland staat bekend om z’n prachtige natuur. We rijden eerst naar de Conor pass. De reis begint meteen spectaculair! Ik kan wel pagina’s volschrijven van de uitzichten. Ik zal wat foto’s extra op de reislogger zetten maar het komt niet over hoe fenomenaal dit gebied is. Als motorrijder is dit een sprong vooruit t.o.v. 18 jaar geleden. Het asfalt van de passen en doorgaande wegen is allemaal nieuw. Hoogte punt is wel de Gap of Dunloe.

Cap of Dunloe

Een kloof met sprookjesachtige taferelen. De weg is zo smal en kronkelend dat ik geen foto’s heb kunnen maken. Hopelijk komt het op de video over. Echt zelden zo’n mooie natuur gezien. Na de Gap of Dunloe zien we door de begroeiing een forse waterval.

Waterval

We zetten de motoren weg en lopen er naartoe. Wat een magische plek. Terwijl ik geniet van alles om mij heen gaat El meteen klimmen. Ze imiteert hierbij onze oudste zoon Thijs die deze sport wekelijks beoefend. Het is duidelijk: het talent om te klimmen heeft Thijs niet van mij. Ellen kleeft als kauwgom aan de rotsblokken en beklimt het enorme massief met gemak.

Klipgeit El

We lachen er samen om en genieten van de gekke dingen die wij doen.

Liefde bij de watervalWaterval

De rit erna blijft ongelofelijk mooi!

Ring of KerryRing of Kerry

We arrriveren in Kilcrohane. Het landhuis is omgebouwd tot klein hotel. De eigenaresse, en chef kok blijkt later, ontvangt ons aller hartelijkst. Ze lijkt op Erma. Erma is de schoonmoeder van onze dochter Roos, of zoals je wilt, de moeder van onze schoonzoon Tom. Of de vrouw van Peet (ja zo heet hij echt), de schoonvader van Roos enz enz. Kortom Erma. De beide Erma’s lijken op elkaar vanwege de krullen, de warme uitstraling en zorgzaamheid. Later blijken ook de kookkunsten te matchen. We eten weer heerlijk. De hele familie werkt mee. De dochters bedienen en koken mee. Ook de rol van de heer des huizes komt overeen met die van Peet: nergens te bekennen als er iets gedaan moet worden. (Geintje Peet). Wat een ontzettend leuk hotel is dit. Oubollig maar zo sfeervol. Er zitten ook Amerikanen in het hotel. Een obese stel en twee chagrijnige ouwe kerels. Een van de twee chagrijnen moppert over het eten. Zijn lam was niet medium rare maar medium zo vond hij. Geen glimlach kan er af. Een prototype zuurpruim. Als hij ooit zou lachen scheurt z’n mond uit verwacht ik. Ik bezin me op een plan om bij het ontbijt de zuurpruim op z’n plek te zetten. Ik denk dat ik, om te beginnen, het schaaltje marmelade op zijn stoel zet voordat hij binnenkomt. Dat wordt lachen. Helaas is de azijnpisser afwezig bij het ontbijt. Jammer, het had nog leuk kunnen worden. 🤪. Tot slot, bekijk zeker de film, het mooiste wat Ierland te bieden heeft wat mij betreft.

1. Tineke:
    17 augustus 2023
    Jongens weer een fantastische reis. En die blije koppies van jullie. Je hoeft niet te vragen of jullie genieten. 😍😍
  2. Ellen en Peter:
    🥰🥰
  3. Jolanda Klijn:
    17 augustus 2023
    Was zeker een top dag als ik zo het verhaal lees en het filmpje bekijk. Jeminee wat is het daar mooi zeg.
  4. Ellen en Peter:
    17 augustus 2023
    En de beelden geven nog maar een deel weer….
  5. Anja Vd Plasse:
    17 augustus 2023
    Ahhhh schitterend hè 🤩🤩🤩niks teveel gezegd hè dat het mooiste nog moest komen. Heerlijk om het weer even door jullie ogen te kunnen zien. En wat boffen jullie ook met het prachtige weer 👌🏻👌🏻
  6. Ellen en Peter:
    Ongelooflijk mooi🤩
  7. Goos:
    17 augustus 2023
    Het blijft genieten. Zo mooi landschap. En mooi weer. En mooie wegen. Wat wil een mens nog meer.
  8. Ellen en Peter:
    Nog meer vrije dagen😂
  9. Lonneke:
    17 augustus 2023
    El, was je bijna zelf ook een zingende helm😉 Wat schitterend weer he !
  10. Ellen en Peter:
    Hahahaha ja inderdaad. Ik gooi er regelmatig een Timmie in
  11. Ton:
    17 augustus 2023
    Weer een leuk reisverhaal en genoten van de film. Mensen...ga zo door zodat wij ook kunnen genieten van dat mooi's.
  12. Ellen en Peter:
    17 augustus 2023
    Doen we Ton speciaal voor jou, want zelf vinden we er niks aan😅😘
  13. Peet:
    17 augustus 2023
    Wat een super beleving weer, mooi om te lezen. In het verhaal van Erma kan ik me volledig vinden de toevoeging over Peet een stuk minder🤣🤣 geniet nog van jullie mooie reis👍👍
  14. Ellen en Peter:
    😂🤩
  15. Wim J:
    18 augustus 2023
    Lekker hoor, prachtige reis en wat is het daar mooi. Kan niet wachten, hahahaha
  16. Ellen en Peter:
    Wanneer ga je?
  17. John:
    18 augustus 2023
    Geweldig mooie rit en film. Hoe krijgen jullie dit elke keer weervoor elkaar ? Muziek , ondertiteling en de mooiste momenten ?! Echt mooi en genieten !
  18. Ellen en Peter:
    18 augustus 2023
    Thanks! Het is ook wel veel werk hoor. Ben er wel zo’n 3 a 4 uur aan kwijt alles bij elkaar🥹😳. Maar goed een mooi fotoboek maken kost ook tijd.
  19. Wim J:
    19 augustus 2023
    Vertrek is woensdagavond naar Harwich. Daarna nog de keuze links om (WAW noord naar zuid) of rechtsom (WAW zuid naar noord) en ferry bij Holyhead of Fishguard. Beetje afhankelijk van het weer denk ik. Overnachtingen zijn nog open, zie wel (-:
  20. Ellen en Peter:
    19 augustus 2023
    Wat een heerlijk vooruitzicht! Wisselen we elkaar precies af. Veel plezier en veilige reis.
  21. Wim J:
    19 augustus 2023
    Dankjewel, geniet van jullie ervaringen. Houd vol en rij veilig terug.
  22. Ellen en Peter:
    We”ll do just so 💪🏻