Cortina d’Ampezzo

22 juli 2019 - Cortina d'Ampezzo, Italië

Route Innsbruck-Cortina d’Ampezzo

Vannacht, zoals verwacht, nauwelijks geslapen. Lekker heen en weer rollen op keiharde bedjes. Maar we hebben (inmiddels traditie) de vakantie geopend met een klein kussengevecht. Sommige mensen worden namelijk nooit volwassen. Na aankomst konden we al snel de motoren van de trein rijden, koffers erop en gaan! De eindbestemming van vandaag is Cortina d’Ampezzo. Een tocht van 240 km met alleen maar bochten en passen. Wat is dit genieten to the max! In Oostenrijk was nog wel wat verkeer, maar hoe verder we de Dolemieten in gingen, hoe rustiger het werd. De wegen waren behoorlijk door de vorst verruwd, dus geen biljardlakens. Nou moet ik zeggen dat Peet ook altijd wel de bijzondere weggetjes uitzoekt. Soms even kogelen, dan weer over een half verhard pad, dat uiteindelijk toch een weg blijkt te zijn, schitterende panorama’s; het zat er vandaag allemaal weer in. We verblijven in Hotel Piccolo Pocol. Een knus en sfeervol hotelletje op de berg. We kunnen hier niet dineren, maar op 500m lopen zit een restaurant. Voor degene die ons kennen: Ja, Peet gaat echt 500m lopen😅. Nu eerst even douchen en dat helmhoofd fatsoeneren. Want, jaaaaa, ze hebben hier een föhn. Ook al begeef ik me in een redelijke mannenwereld ( wat het motorwereldje nog steeds wel is) het meisje in mij is toch wel heel blij met een föhn😁. Morgen gaat de route naar Tolmezzo. Ik heb er nu alweer zin in!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Nicole de Preudhomme:
    22 juli 2019
    Ik wil foto's van jouw gefohnde haren :-) :-)! Het klinkt alsof jullie onwijs genieten en dat is verdiend! Leuk om jullie zo te kunnen volgen!
  2. Ellen en Peter:
    😂👍🏼
  3. Thomas Tielemans:
    22 juli 2019
    Ziet er goed uit, geniet er van.
  4. Ellen en Peter:
  5. Frans:
    22 juli 2019
    Heeft Peet zijn handvatverwarming al aan gehad?
  6. Ellen en Peter:
    25 juli 2019
    Geloof het of niet, hij heeft een koelvest aan🤪
  7. Lonneke:
    22 juli 2019
    Wauwwwwwww, ook namens mam😉 Wat een mooie plaatjes. Heb je blarenprikkers mee voor de 500 mtr. Van peep?
  8. Ellen en Peter:
    25 juli 2019
    😂 ja, en extra zuurstof.
  9. Ad:
    22 juli 2019
    Laarzen invetten is veeeeel belangrijker dan haren föhnen!! Dit is gewoon alles vergeten en alleen maar genieten!!!
  10. Ellen en Peter:
    25 juli 2019
    Dat was al gedaan en dan houd je toch tijd over hè 😉
  11. Hans:
    22 juli 2019
    Blij dat jullie ook nooit volwassen worden!😉
    Enjoy!!!!!😘
  12. Ellen en Peter:
  13. Maarten van Dongen:
    23 juli 2019
    Onwijs mooi 👌 geniet van de mooie omgeving saampjes.
  14. Ellen en Peter:
    Volop 👍🏼
  15. Maarten van Dongen:
    25 juli 2019
    Hallo Ellen en Peter hier vanuit het warme made 38 graden.
    Wat een fantastische omgeving HE........en jullie hebben tot heden hele mooie plaatjes geschoten,
    Geniet nog maar lekker van jullie mooie TRIP. Veel GROETJES Maarten en Charlotte.
  16. Ellen en Peter: