Seeboden

11 augustus 2019 - Seeboden, Oostenrijk

Route Kojsko-Seeboden

Na een heerlijke nacht op de wijnestate zijn we vertrokken. We kregen van de wijnboer nog een alternatief voor de oorspronkelijke route, die net wat landelijker en rustiger was. We reden naar het noorden van Slovenië en gingen via Traviso Italië in. Daar pakten we nog een paar mooie bochten mee om vervolgens weer via Slovenië de Wurzenpass over te steken Oostenrijk in. Op de smalle bergpas reden we achter een brede kamper. De weg was te smal (of de kamper te breed) voor de kamper en een tegenligger. Met een behoorlijke vaart werd de volledige buitenspiegel van de tegemoetkomende auto afgerost. De brokstukken vlogen in het rond en hebben ons op een haar na niet geraakt. Onze beschermengeltjes hebben hun werk goed gedaan. Wat was het heerlijk om al die grensovergangen gewoon door te kunnen rijden, zonder controles. We love it. De temperatuur steeg vandaag weer tot boven de 35 graden. Behoorlijk warm, maar liever dit dan die boze wolken die boven de bergtoppen hingen. Verhit kwamen we aan bij ons hotel in Seeboden, Karlsdorferhof. Een gezellig, zeer kindvriendelijk hotel, gerund door een Ierse man met zijn Amerikaanse vrouw ( het zou een mooie aflevering kunnen zijn van “ ik vertrek”). s’ Avonds werd er gebarbecued, waar onze vrienden die toevallig in de buurt waren, bij aanschoven. We hebben een heel gezellige avond gehad. De nacht was ellendig dankzij de hitte, enorm irritante muggen en een ontstoken kies. Maar ach, straks mogen we weer op de motoren en ziet de wereld er weer geweldig uit. Het went nooit!

1. Tineke:
    11 augustus 2019
    Eerste stop Nederland HANS. Ik hoop dat je paracetamol bij je hebt. Verder alles goed zo te horen. Nog “enkele” km. Wat hebben jullie een prachtige trip gemaakt. Ook de laatste dagen nog een fijne reis. 💋💋
  2. Ellen en Peter:
    11 augustus 2019
    Ja, en het is nog steeds mooi😍
  3. Trudie Lens:
    11 augustus 2019
    Ontstoken kies is minder, heb je straks zo`n dikke kaak,hopelijk valt dit mee want dan heb je last van je helm.
  4. Ellen en Peter:
    11 augustus 2019
    Hahaha hij past er nog in.
  5. Nicole de Preudhomme:
    11 augustus 2019
    Kom maar gauw hierheen; je favoriete tandarts gaat het wel oplossen :-). Nu eerst nog ff genieten van jullie laatste kilometers! X
  6. Ellen en Peter:
    Goed vooruitzicht😂😉