Het avontuur begint! 9 augustus

10 augustus 2022 - Düsseldorf, Duitsland

Dinsdag 9 augustus

Vandaag gaat het weer gebeuren: onze reis begint vandaag met een rit over de snelweg van 175 km van Zundert naar het Haubt Bahnhof van Düsseldorf. Daar gaan we met onze motoren op de autoslaaptrein naar Villach in het zuiden van Oostenrijk. We zijn prima op tijd vertrokken. Het is rete druk op de weg. Echt doorrijden lukt echt niet en we moeten regelmatig tussen de file door laveren. Tot El mijn oordoppen doet poppen als verse popcorn met een oerkreet: Peep!!!! Ik ben m’n tasje met make up en lensenspul waarschijnlijk vergeten!!!! Wij bij een parkeerplaats eraf. Gelukkig blijkt het tasje toch op onverklaarbare wijze in de koffer terecht gekomen. We hoeven dus niet om te draaien. We komen weer terug in de “relax-mode” en vervolgen de reis probleemloos (lees: saai). Al snel voegen zich zo’n 50 motoren bij ons om de trein op te gaan. De sfeer is relaxed. Na een uurtje mogen de motoren de trein op. El slingert zonder problemen haar nieuwe F900XR het rijtuig op. Apfel-Ei! Met de kin op de tank (anders knal je tegen het stalen plafond van de dubbeldeks wagon) rijden we naar voren en zetten de machines in een keurige rij. De “lokale” medewerkers (men spreekt geen Duits) zetten de motoren vast. We lopen naar het perron en vinden snel onze slaapcabine in een van de wagons. Anja stelt zich voor als onze host voor deze reis. We kleden ons om (het is erg warm op het onoverdekte perron). Alleen El houdt haar motorbroek aan. Ze begint het nu pas lekker warm te krijgen. Ik ben wat flesjes bier en een curry-wurst gaan scoren om die samen te verorberen. De motorrijders hebben elkaar weer gevonden op het perron en het is meteen gezellig. De trein vertrekt rond 20.00 uur en moet rond 8.45 in Villach aankomen. Het slapen in zo’n cabine is niet echt Je-Van-Het. We doen wat hazetukjes. Anja vraagt of we nog bier willen maar we hebben genoeg aan onze fles wijn die we van huis hebben meegenomen. Morgen gaan we meteen de bergen in richting Slovenië. We staan te trappelen om de eerste passen te nemen. Nu eerst proberen uit te rusten. Morgen begint het échte werk

1. Ton:
    10 augustus 2022
    Weer een mooi verhaal en foto's van een mooie trip die we mee gaan maken via dit medium . Veel veilige km verder en voetjes veilig op de motor.
  2. Ellen en Peter:
    11 augustus 2022
    Komt goed! Puur genieten hier.
  3. Nicole de Preudhomme:
    Veel plezier!!
  4. Ellen en Peter:
    Dat hebben we !!!!!!
  5. Tineke:
    11 augustus 2022
    Dat ziet er tof uit. Ga zo door. Heel veel rij plezier 👌👌🥰.
  6. Ellen en Peter:
    11 augustus 2022
    Dat hebben we zeker! Zo mooi🙌🏻
  7. Tom:
    11 augustus 2022
    Maar dan blijft de vraag dus actueel "wat is Ellen dan vergeten?"
  8. Ellen en Peter:
    11 augustus 2022
    Voor jou een vraag…. Voor mij een weet😂
  9. Marianne:
    12 augustus 2022
    Komt goed! De hele dag plezier verveelt niet. 😘
  12. Lonneke:
    11 augustus 2022
    Gelukkig wel je brilletje bij je zie ik :) En a very happy face zo bij je motor! Geniet ze.
  13. Ellen en Peter:
    11 augustus 2022
    De rijwind en de airco in de trein is geen goede combi voor een beginnend lenzendrager🥴
  14. Goos:
    12 augustus 2022
    Leuk verslag van 1e dag. Tja, die trein.....echt slapen lukt niet, maar beter dan 3 dagen snelweg.
    Veel plezier!!!