17/8 van Ujmist Albanië naar Lazaropole Noord Macedonië

18 augustus 2022 - Lazaropole, Macedonië

Het is een nacht om niet snel te vergeten. We zijn allebei goed ziek geworden. De hele nacht in de weer geweest. We hebben vast iets verkeerds gegeten of gedronken. Ellen is vanmorgen nog steeds goed ziek. We besluiten de route fors in te korten en de omweg via Kosovo te laten voor wat het is. We pakken de snelste route naar Noord Macedonië. Die route is 100 km lang met alleen maar bochten. Er zijn hier geen normale wegen waar je kunt doorrijden. Dit wordt afzien… we hebben in korte etappes van een half uur gereden. Met mij gaat het beter maar Ellen gooit zelfs het water er weer uit. Met temperaturen van rond de 36 Gr is dit geen lolletje. De grensovergangen duren lang en we staan in de volle zon. Uiteindelijk bereiken we Lazaropole in de bergen van Noord Macedonië. Ellen heeft het echt op karakter gedaan vandaag. Ach ook dit hoort bij het avontuur. Op 18 augustus rijden we naar Kastoria in Griekenland. Daar hebben we twee nachten geboekt voor een rustdag. Als Ellen morgen niet fit is, proberen we in Lazaropole te blijven en hier bij te komen. De rit naar Kastoria is meer dan 250 km door de bergen. Die gaan we alleen fit doen.
We zijn weer met enorme gastvrijheid ontvangen hier. Onze motorbroeken en overige kleding worden voor ons gewassen. Echt top! Het is een gezellige drukte in het piep kleine hotelletje. Locals drinken een biertje en draaien Bassie en Adriaan muziek over Griekenland. Geweldig! Ik probeer een biertje te drinken. Die blijft goed zitten gelukkig. Probeer straks wat te eten en zal ook vroeg gaan slapen. Het was een zware dag, maar ja dát hoort erbij.

1. Nicole de Preudhomme:
    Beterschap 😘
  2. Lonneke:
    18 augustus 2022
    Och jee, heb je ors bij je?
  3. Ellen en Peter:
    18 augustus 2022
    Nee helaas, wel een liter cola erin gekregen 🤣
  4. Peet:
    19 augustus 2022
    Oh dat is super vervelend om te lezen, veel succes !!
  5. Ellen en Peter:
    19 augustus 2022
    We zijn weer oké hoor. Vandaag even bijkomen, morgen weer verder 💪🏻
  6. Louis Busink:
    sterkte
  7. Ellen en Peter:
    19 augustus 2022
    Gaat weer goed hoor. Morgen weer fris en fruitig verder.
  8. Louis Busink:
    fijn hoor! weer genieten
  9. Goos:
    20 augustus 2022
    Dit wul je niet als je op vakantie bent.....Fijn dat het weer beter gaat.